برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت حماسه ۹ دی در خراسان جنوبی

حجت الاسلام مشرفی از برگزاری یکصد عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب ۱۲ هزار ریزبرنامه در سطح استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی صبح امروز چهارشنبه (۷ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این یک قاعده برای دشمنان است که هر زمانی پیروزی از جبهه حق مشاهده کنند برای ضربه زدن به آ‌نها، دست به یک حرکت تهاجمی می زنند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸، مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات و شرکت ۴۰ میلیونی فضای بانشاطی را تجربه کردند و کام ها شیرین شد، ‌افزود: اما دشمن، فتنه انگیزی های خود را شروع کرد و فتنه ۸۸ را رقم زدند.

 

وی با اشاره به اینکه در آن روزها به اصل نظام و اصول اساسی کشور هجمه شد، ادامه داد: دشمن در آن روزها در هدف نخست خود به دنبال تضعیف و بعد براندازی نظام بود و به دنبال آن بود اگر نتواند اصل نظام را تحت تاثیر قرار دهد، به ارکان نظام ضربه بزند.

 

مشرفی به مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه دشمن در آن فتنه، تلاش کرد با شیوه‌های مختلف جوانان را به میدان بیاورد، گفت: اما هنگامی که مردم دریافتند که دشمن، در این فتنه، اصل اعتقادات را نشانه گرفته است، حماسه ۹ دی را رقم زدند و این انقلاب را دوباره احیا کردند.

 

وی گریزی به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه‌داشتن ایام‌الله از جمله ۹ دی و انتقال تجربیات این حماسه مردمی به آیندگان زد و یادآور شد: در چند ماه اخیر هم شاهد بودیم که دشمن با مشاهده امیدآفرینی و تلاش‌های شبانه روزی دولت سیزدهم در یک سال اخیر، فتنه ای را طراحی کرد که باز هم با حضور مردم حنثی شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تفاوت فتنه اخیر با فتنه ۸۸ را ترکیبی بودن این حادثه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه بازهم این فتنه، با بصیرت و هوشیاری مردم و ایستادگی آنها پای اعتقادات جمع شد، اظهار امیدواری کرد: با تحلیل این جریانات،‌ هوشیاری مردم نسبت به شرایط پیش روی تقویت شود.

وی تشییع پیکر مطهر شهدا در سراسر ایران اسلامی و با حضور پرشور مردم را یک حماسه توصیف کرد و با بیان اینکه این مراسم در اوج معنویت برگزار شد، به مناسبت‌های پیش روی از جمله سالگرد حماسه ۹ دی، سومین سالگرد شهادت سردار دلها و رحلت آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و ادامه داد: در شب نهم دی ماه، میزبان ایت الله خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در حسینیه جماران بیرجند خواهیم بود.

 

وی به حضور آیت‌الله خاتمی در مسجد جامع قاین در روز ۹ دی‌ماه هم اشاره کرد و به همه افرادی که صاحب جایگاهی هستند توصیه کرد: در روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت، محور سخنان خود را تبیین نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی توطئه های دشمنان قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام مشرفی خواستار تبیین شیوه‌های دشمن در جنگ ترکیبی شد و گفت: باید به جوانان اعلام شود که دشمن در هر برهه از زمان،‌ با چه‌ شیوه‌ای درصدد آسیب رساندن به نظام برمی‌آید، در این میان، بهره‌گیری از فضای مجازی برای تبیین این مباحث از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی ۳۰۰ هزار شهید در طول این ۴۰ سال را سندی بر مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امروز دشمنان، داشته هایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برد.

 

وی در ادامه به ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی اشاره کرد و با اشاره به تشکیل ۲۵ ستاد استانی و شهرستانی‌ در سطح استان خراسان جنوبی از نیمه آذرماه گفت: تاکنون ۱۰۰ عنوان برنامه در قالب ۱۲ هزار ریز برنامه در استان برای این روز پیش بینی شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی حضور سخنرانان برجسته کشوری و برگزاری جلسات تبیینی با اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان،‌ دانشجویان و در مساجد را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: ۲ هزار جلسه تبیینی و یکصد عنوان یادواره شهید دراین ایام پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1242686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha