۶۵۰ هزار شغل در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ایجاد شد

کریمی بیرانوند با بیان اینکه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاه ها بر اساس دستور رئیس جمهور ایجاد یك میلیون شغل را به مردم قول داده است، گفت: ۶۵۰ هزار شغل در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود كریمی بیرانوند، معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص جزئیات سیاست گذاری اشتغال در كشور و چالش‌های اجرای آن با بیان اینکه اشتغال متغیری در اقتصاد است كه همه دستگاه‌ها حتی متولیان فرهنگی در آن نقش مستقیم دارند، گفت:‌ ایجاد شغل و تثبیت آن امری بین دستگاهی است و همه بخش ها باید وظیفه خود را ایفا كنند.

 

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاه ها بر اساس دستور رئیس جمهور ایجاد یك میلیون شغل را به مردم قول داده است، گفت: در سطح دولت سیاست گذاری و تصمیم گیری كردیم و بر این اساس بر مبنای زیست بوم ملی اشتغال تقسیم نقش كرده ایم. تعهد یك میلیون و ۲۱۲ هزار شغل بین استان ها و دستگاه های مختلف ایجاد كرده ایم. از ابتدای كار دولت در شهریور سال گذشته تا پایان امسال، ایجاد یك میلیون و ۸۵۰ هزار هدف گذاری كرده ایم كه ۶۵۰ هزار شغل در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ایجاد شد.

 

معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه خدمات اشتغال تمام دستگاه بر مبنای قانون در سامانه رصد ملی اشتغال ثبت می شود، گفت: در حقیقت همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید اطلاعات مربوط به اشتغال را روی سامانه رصد ثبت كنند. در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۰۰ كاربر دستگاه اجرایی در سراسر كشور با این سامانه كار می كنند و هر اتفاقی كه رخ می دهد را در آن ثبت می كنند. این كار باعث می شود وزارت تعاون مطلع شود هر دستگاه و استان چه میزان در برنامه اشتغال پیشرفت داشته باشد.

 

کریمی بیرانوند افزود: این كار سبب می شود وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بتواند در دستگاه ها نظارت كند. این نظارت در دو سطح پیامكی و تماسی به صورت كامل در حال انجام است. در فاز نظارت حضوری نیز تا پایان سال یك درصد قابل توجهی از همه این طرح ها صورت خواهیم داد. تا به امروز نزدیك به ۹۶۰ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه ها در سامانه ثبت شده است. ضریب صحت سنجی پیامكی و تماسی كه از مركز با همه این طرح ها داشته ایم، نزدیك به ۷۵ درصد است و تا پایان سال به برنامه ریزی یك میلیون و ۲۱۲ هزار شغل دست خواهیم یافت.

کد خبر 1242717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha