هدف دشمن در فتنه‌های اخیر تغییر جای عشق و نفرت در ذهن مخاطبین است

حاتف الرحمن صالحی با بیان اینکه هدف جنگ شناختی و تركیبی در فتنه‌های اخیر تغییر جای عشق و نفرت در ذهن مخاطبین است، گفت: هدف دشمن این است که جوان باید به چیزی كه عشق بورزد، نفرت پیدا كند و به آنچه باید نفرت داشته باشد، عشق می‌ورزد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حاتف الرحمن صالحی، كارشناس مسائل سیاسی در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع جریان‌های نفوذ و نفاق از فتنه ۸۸ تا اغتشاشات ۱۴۰۱ به تهدیدات دشمن در خلال ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه در همان روزهای ابتدای انقلاب، دشمن اعتقاد داشت انقلاب اسلامی ایران شش ماهگی خود را نمی‌بیند؛ اما هرسال این عدد بزرگ‌تر شد، گفت: تقابل دشمنان با انقلاب اسلامی ایران در قالب برخورد تمدن‌ها قابل‌بررسی است.

 

وی با بیان اینکه مواجه جمهوری اسلامی ایران با تمدن لیبرال دموكراسی غربی یك مقابله تمدنی است، گفت: ایران تنها كشور مسلمان جهان نیست اما سطح دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران قابل‌مقایسه با دیگر كشورهای اسلامی نیست؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا قصد تمدن‌سازی داشت. جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی درگیر ترورها و تهدیدات و همچنین عملیات تجزیه‌طلبان در كشور بود. همه این اتفاقات در كوران ترورهایی صورت می‌گیرد كه هادیان و رهبران انقلاب را هدف قرارداد.

 

این كارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ۱۵ نظریه‌پرداز اصلی انقلاب اسلامی در همان سال‌های اول شهید می‌شوند، گفت: این یعنی تمدن غرب از ابتدا متوجه شد در حال پیداكردن یك تمدن رقیب است و باید جلوی آن را بگیرد.

 

وی در ادامه به بررسی اتفاقات سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ پرداخت و با بیان اینکه این فتنه‌ها به این دلیل ایجاد شد كه دشمن متوجه شد حربه‌های قدیمی او جواب نمی‌دهد، گفت: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم به اقتضای نقشه‌های دشمن، مسائل را برای نوجوانان و جوانان تبیین كنیم.

 

این كارشناس مسائل سیاسی در ادامه در تشریح چگونگی ایجاد فتنه ۸۸ و با بیان اینکه ستاد مركزی فتنه در میدان هفت‌تیر تهران و در داخل كشور بود، گفت: آن فتنه رهبر داشت و اصطلاحاً بی سر نبود. دشمن در فتنه ۸۸ و فتنه‌های بعدی آن در دهه ۹۰ تجربه زیادی كسب كرده است و به همین جهت راهبردهای جدیدی را اتخاذ می‌كند كه در راستای اهداف راهبردی خود رسانه‌های جدیدی مانند اینترنشنال را راه‌اندازی می‌كند. هدف جنگ شناختی و تركیبی در فتنه‌های اخیر تغییر جای عشق و نفرت در ذهن مخاطبین است و جوان باید به چیزی كه عشق بورزد، نفرت پیدا می‌كند و به آنچه باید نفرت داشته باشد، عشق می‌ورزد.

 

صالحی با بیان اینکه عملیات دشمن در فتنه‌های جدید در ساحت جنگ شناختی است و دشمن برخلاف گذشته مرئی نیست و روی نظام محاسباتی جوانان و نوجوان تأثیر می‌گذارد و تلاش دارد آنها را نسبت به دستاوردهای نظام، حال و آینده ناامید كند، گفت: دشمنان ایران اسلامی قصد دارند هویت و ماهیت ملی جوانان را بگیرند و یك هویت جهان‌وطنی به او بدهد.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه در زمینه تبیین این مسائل برای نوجوانان و جوانان كوتاهی كرده‌ایم، گفت: ۸۰ درصد كسانی كه درگیر اغتشاشات اخیر بودند زیر ۳۰ سال بودند. وقتی با آنها صحبت می‌كنیم توجه می‌شویم دنیای دیگری دارند و دشمن متوجه این موضوع شده است و روی آن سرمایه‌گذاری كرده است. سازمان رسانه‌ای و فرهنگی جمهوری اسلامی نتوانسته است در طول سال‌ها با نسل جدید ارتباط خوبی برقرار كند و وقتی این خلأ ایجاد می‌شود، دشمنان آن را پر می‌كنند.

 

 

 

 

کد خبر 1242722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha