جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:یک میلیون و ۳۲۵ هزارو ۸۹۵ تن کالا در نه ماهه سالجاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه در این استان جابجا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «ایوب کرد» با بیان اینکه این میزان جابجایی در قالب ۵۶هزار و ۸۶۴دستگاه کامیون بوده است، اظهار داشت: پایانه مرزی میرجاوه از جایگاه ویژه ای در صادرات، واردات و ترانزیت کالا برخوردار است به طوریکه مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه مرزی ۲۸۹هزار و ۹۰۲ تن ، صادرات ۷۶۷ هزار و ۵۵۵تن و واردات ۲۶۸ هزارو ۴۳۸ تن بوده است.

 

وی ادامه داد:گاز مایع، پیازو گوجه فرنگی عمده کالاهای صادرشده از پایانه مرزی میرجاوه وبرنج ،انبه و موز عمده کالا های وارد شده از این پایانه می باشد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: متوسط ورودی و خروجی از این پایانه مرزی روزانه به طور متوسط ۳۴۷ دستگاه کامیون گزارش شده است.

 

کرد در پایان یادآورشد:موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌ میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند ، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده که شاهد مبادلات تجاری با کشورهای منطقه هستیم .

کد خبر 1242735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha