یادواره ۴۰ شهید تیپ مردم پایه سپاه خراسان جنوبی برگزار می شود

یادواره ۴۰ شهید تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی همزمان با ۱۷ دی ماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار غلامعلی تناکی امروز (۷ دی) در دیدار دست اندرکاران یادواره شهدای تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تیپ انصارالرضا(ع) در زمان جنگ تحمیلی تشکیل شد و با توجه به اینکه در آن دوران یگان های سپاه بسیار بودند پس از جنگ به یک سوم تعدیل شدند و تیپ سوم انصار الرضا(ع) از لشکر پنج نصر در جنوب خراسان مستقر شد و برای بحث های امنیتی در سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی نقش آفرینی کردیم.

 

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: شهدای این تیپ سپاه بیشتر در مباحث امنیتی و با مظلومیت به شهادت رسیدند.

 

سردار تناکی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ به دستور فرمانده کل قوا در مرزهای شرقی و خراسان جنوبی مستقر شدیم، گفت: در مجموع در ۳۲ سال گذشته که یگان در بیرجند مستقر شده است در مأموریت های مختلفی حضور یافته و تاکنون ۴۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم.

 

وی از برگزاری یادواره شهدای تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در ۱۷ دی ماه در حسینیه جماران بیرجند خبر داد و تصریح کرد: در این یادواره از خانواده شهدای دعوت شده و سخنران محوری سردار عبدالفتاح اهوازیان از همرزمان شهید سلیمانی خواهد بود.

 

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اقدامات محرومیت زدایی، پروژه آبرسانی به ۴۰ روستا را به نام این شهدا مزین خواهیم کرد و تا خردادماه یا هفته دولت سال آینده افتتاح خواهد شد.

 

سردار تناکی افزود: همچنین به نام شهدا تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع)، ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا می شود.

 

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۴۰ خانه محرومین و اهدای ۲۲۰ بخاری با کمک خیران به محرومین به یاد این شهدای عزیز انجام می شود، گفت: کتاب «قصه از محراب شروع شد» در این یادواره رونمایی خواهد شد.

 

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای ۲۰۰ کیلومتر پروژه های آبرسانی طی برنامه سه ساله در دستور کار است، عنوان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و حتی ۱۰ خانوار فاقد آب در استان خراسان جنوبی نداشته باشیم.

 

سردار تناکی بیان کرد: تاکنون بیش از یک هزار سری جهیزیه در بین نوعرسان توزیع شده و ۸۰ خانه محرومین را احداث کردیم و همچنان در چهار شهرستان مرزی استان مشغول خدمت رسانی هستیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1242739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha