پیام «۹ دی» رسیدن به بصیرت و دشمن شناسی است

حجت الاسلام شکری با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم نسل ها از عما و فقها جدا شوند، گفت: پیام ۹ دی رسیدن به بصیرت و دشمن شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری شامگاه (۷ دی) در جمع آزادگان بیرجند اظهار کرد: شر، پرچمدار جهل است همانگونه که خیر پرچمدار عقل، دانایی و بصیرت نیز پرچمدار خیر است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه هر اندازه بصیر و فقیه شویم به بردباری می رسیم و با جاهل مدارا می کنیم تا دانا شود و از شر دست بردارد، گفت: جهل انسان دشمن اوست و بستری برای نادانی ها می شود و جای حق و باطل را با هم عوض می کند.

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به اینکه با تبیین باید هدایتگر انسان هایی باشیم که حق را از باطل تشخیص نمی دهند، افزود: بهترین صدیق انسان عقل و بدترین دشمن او جهل است.

 

وی ادامه داد: این همه دعوت به دروغی که شرپرستان امروز به خورد جامعه می دهند برای این است که جای دوست و دشمن را عوض کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه با محبت باید فرزندانمان را به نماز و خوبی دعوت کنیم، عنوان کرد: دانایی دائمی ویژگی شیعه امیرالمومنین(ع) است و به فرموده حضرت مردم سه دسته اند: گروه اوّل، علما و دانشمندان الهی هستند که مربّی مردمند. گروه دوم کسانی که خود، فاقد دانشند، ولی در سایه نور دانش دانشمندان حرکت می کنند و در پی تحصیل علم هستند. گروه انسان های احمقی که نه خود راه را می دانند و نه از رهروان، راه را می پرسند. آدمهای احمق بی سر و پایی که نه خود عالمند و نه بر علم عالم تکیه می زنند!

 

حجت الاسلام شکری با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم نسل ها از عما و فقها جدا شوند، تصریح کرد: پیام ۹ دی رسیدن به بصیرت و دشمن شناسی است.

 

 

 

کد خبر 1242880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha