نشست شورای اداری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جیرفت برگزار شد

امروز (۸ دی ماه) محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به جنوب کرمان در نشست شورای اداری جنوب کرمان که در سالن شهید مداحی پور شهر جیرفت برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۸ دی ماه) محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به جنوب کرمان در نشست شورای اداری جنوب کرمان که در سالن شهید مداحی پور شهر جیرفت برگزار شد، شرکت کرد.

 

منصور شکرالهی در نشست شورای اداری جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان دارای ظرفیت های مهمی است، مردم این سرزمین با تاریخ کهن ۵ هزار ساله، مردمی متمدن و دارای فرهنگ غنی هستند.
 
نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی  افزود: در جنوب کرمان مابرای تامین زیرساخت ها به تخصیص اعتبار نیاز داریم، توجه بیشتر به فرهنگ، جوانان، اقتصاد و امنیت شغلی هنرمندان برای ما مهم است.
 
وی تصریح کرد: مصوبات سفر رئیس جمهوری با توجه به محرومیت های جنوب کرمان چه در حوزه فرهنگ و چه در سایر حوزه ها باید از این منطقه شروع شود.
 
شکرالهی عنوان کرد: راه اندازی سینماها، فرهنگسرا ها، تخصیص اعتبار برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، کمک به چاپ کتابهای نویسندگان بومی، ثبت موسسات فرهنگی و هنری جنوب کزمان توجه ویژه ای می خواهد.

 

محمد مهدی فداکار در این نشست، گفت: هزینه های اجرای فعالیت های فرهنگی در جنوب کرمان بسیار اندک است و با کمک های ریالی می توان رویدادهای بزرگ فرهنگی اجرا کرد.
 
استاندار کرمان افزود: تکمیل مجموعه فرهنگی قلعه گنج لازم و ضروری است، در ۹ سال گذشته شاید این پروژه ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت های جنوب کرمان می طلبد که به توسعه زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر در این منطقه توجه ویژه ای شود.

 

احمد بلند نظر در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، گفت: سنگ بنای توسعه جوامع فرهنگ است و لازمه کار فرهنگی، تامین زیرساخت های مورد نیاز است.
 
فرماندار شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی منطقه نیازمند عزم جدی و جهادی فرهنگی است.
 
وی با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر جنوب کرمان، ابراز کرد: متاسفانه از مشکلات این حوزه در جنوب کرمان نبود فرهنگسراها، پلاتو و نگار خانه است و در جیرفت نیازمند راه اندازی دفاتر انجمن سینمای جوان و سینما هستیم.
 
بلندنظر عنوان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستاریم با توجه به نیازهای حوزه فرهنگ و هنر هفت شهرستان جنوبی کرمان باید به این مهم توجه ویژه ای شود.
 
فرماندار جیرفت اظهار کرد: یکی دیگر از درخواست های ما استقلال خبرگزاری ایرنا جنوب کرمان است.
 
وی بیان کرد: سه سرای فرهنگی محله از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شده که نیاز به تجهیزات دارند و از وزیر درخواست داریم این مهم را نیز مدنظر قرار دهند.
 
 بلندنظر یادآور شد: این اداره کل از دوران ریاست جمهوری سابق بدهی های زیادی دارد و این مسئله مشکلاتی را برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به وجود آورده است که باید برای رفع این مشکل نیز چاره ای اندیشیده شود.
 
فرماندار جیرفت عنوان کرد: برای برگزاری جشنواره های بومی و محلی در جنوب کرمان نیاز به کمک های ریالی داریم.
کد خبر 1242943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha