۸۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل بازمانده اند

وحیدی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دانش آموز در سطح کشور از تحصیل و حضور در کلاس های درس بازمانده اند، گفت: نیاز است تا در این زمینه از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای جذب کودکان ۶ سال به بالا در کلاس های درس استفاده کنیم.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل بازمانده اند، اظهارکرد: ۳۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل، دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند که به علت های مختلف از حضور در کلاس درس محروم مانده اند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: نیاز است تا در این زمینه از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای جذب کودکان ۶ سال به بالا در کلاس های درس استفاده کنیم.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد، گفت: بودجه آموزش و پرورش در یک دهه پیش، معادل ۸.۹ درصد از بودجه عمومی کشور بود اما در دولت سیزدهم این رقم به ۱۴.۳ درصد رسیده است.

 

وی بیان کرد: دولت تلاش دارد تا کمبودها در بخش آموزش و پرورش برطرف شود.

 

وحیدی با تاکید بر اینکه باید جلوی بی‌سوادی گرفته شود و باید پایش آمار بی‌سوادان مورد توجه باشد، گفت: در دوره کرونا، فرار از تحصیل بیشتر شد اما اکنون باید جذب این افراد برای آموزش بیشتر شود.

 

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش، کمبود معلم است و در این باره رویکرد این است نیروی انسانی با اولویت دانشگاه فرهنگیان تربیت و جذب شود.

 

 

کد خبر 1242945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha