تشکیل تعاونی های پیشگامان اقتصاد مقاومتی در مازندران|جریان جناحی و سهم خواه نیستیم

راز قندی ساختارمندی و مردمی بودن رااز ویژگی های مهم کابینه مشورتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی دانست وگفت: تلاش داریم با ایجاد تعاونی های پیشگامان اقتصاد مقاومتی و توزیع ۷۰هزار سهم در گام اول بین مددجویان و ایثارگران شاهد مردمی سازی اقتصاد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌کاظم رازقندی امروز(۸دی) در نشست خبری به نقش محوری اصحاب رسانه در بخش جهاد تبیین که رهبری بعنوان یک تکلیف شرعی به این مقوله تاکید دارند اشاره و اظهار کرد:‌کابینه مشورتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی حزب و سهم خواه نیست بلکه به صورت خودجوش برای تحقق منویات رهبری درحال فعالیت است.

 

دبیر کابینه مشورتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی استان مازندران با بیان اینکه درصدد پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، افزود: باید در راستای بازگشت امید و روحیه خودباوری به جامعه تلاش شود.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد طی سالیان متوالی از سوی رهبری سرلوحه امور مطرح شده و مدیران در این حوزه اقدامات عملیاتی انجام ندادند و مردم با این مشکلات متعدد در بخش اقتصاد مواجه اند، گفت: اولین گام کابینه مشورتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی حضور در جبهه اقتصاد مقاومتی است.

 

رازقندی با بیان اینکه فعالیت این کابینه براساس قانون اساسی با شاخص انتفاع همه مردم در کل کشور و سراسر استان مازندران فعال خواهد شد، ادامه داد: بنیاد اقتصاد مقاومتی مردم هستند و اقتصاد دولتی نیست از این رو تلاش داریم با حضور و سرمایه و اراده مردم یک اقتصاد مقاومتی روان را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز در بخش اقتصاد دچار مافیای اقتصادی محض هستیم و مسئولین کمتر در مواجه با این اقتصاد قد علم کردند، گفت: امید است اقتصاد مردم محور را رقم بزنیم و اداره امور اقتصادی به دست مردم سپرده شود و دهک های پائین جامعه با تقسیم عادلانه ثروت از مشکلات اقتصادی رهایی یابند.

 

رازقندی با بیان اینکه مردم گرداننده اقتصاد هستند اما منافع آن به جیب عده محدودی می رود و مردم بهره ای از آن نمی برند، افزود: ۳۱تعاونی در ذیل این کابینه تشکیل خواهد شد تا مردم وارد حوزه اقتصادی شوند.

 

وی با بیان اینکه در فاز اول پیگیر تشکیل تعاونی های پیشگامان اقتصاد مقاومتی هستیم،‌ادامه داد: در این بحث حدود ۷۰هزار نفر ساماندهی خواهند شد.

 

رازقندی با بیان اینکه افتخار استفاده از کالای ایرانی را تلاش داریم در بین مردم با کمک مردم نهادینه شود، گفت: بخش اعظم  فعالیت این کابینه در حوزه اقتصاد مقاومتی به ایجاد اشتغال برای جوانان اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه مدل جبهه مردمی یک مدل اسلامی است و در صدد آن هستیم این مدل در دنیا معرفی شود، خاطرنشان شد: دولت باید نظارت کلی در امور داشته باشد و کار اصلی در عرصه اقتصاد مقاومتی را به مردم واگذار کند.

 

رازقندی با بیان اینکه ۷۰هزار سهم را به نام مردم انتقال خواهیم داد، افزود: یارانه ها و سهام عدالت را در این تعاونی ها به حقیقت نزدیک خواهیم کرد.

 

وی از آغاز فعالیت از کابینه تحت عنوان تعاونی اقتصاد مقاومتی در شهرستان های گلوگاه،‌نکا، محمودآباد،‌بهشهر،سوادکوه، فرح آباد،‌تنکابن، شیرود و نشتارود خبر داد و یادآورشد:‌ هر سهام هزار ریال است که توسط جبهه مردمی ثبت می شود.

 

زارقندی جامعه هدف این تعاونی ها را مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران معرفی کرد و گفت: جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شده و تلاش دارد منویات رهبری را در این بخش محقق نمایند. در این راستا ساختارسازی شده است.

 

وی با بیان اینکه اقلام تعاونی های پیشگامان اقتصاد مقاومتی با سود چهار درصد عرضه می شود، افزود: در ذیل این تعاونی ها کارگروه های مختلفی فعالیت های ادارات و مشکلاتی که موجب ایجاد نارضایتی در جامعه می شود را رصد می کنند.

 

رازقندی با بیان اینکه فروشگاه های اقتصاد مقاومتی استان اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می شوند، گفت: مافیای قدرت و ثروت در کشور وجود دارد که ابوسفیان وار درحال بهره برداری می باشند و تلاش داریم با مردمی سازی اقتصاد این ثروت به جیب مردم بازگردد.

 

وی از ایجاد کارخانه های متعدد در حوزه کشاورزی و باغداری خبر داد و افزود: عرضه و فروش محصولات کشاورزی، باغی و شیلات را پیگیریم.

 

رازقندی با بیان اینکه جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی درصدد رفع مشکل اشتغال جوانان استان است، گفت:  در مردمی بودن حاکمیت ما دست در دست هم فعالیت میکنیم.

کد خبر 1242949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha