شهر بجنورد بیش از ۷۵ هزار نفر حاشیه نشین دارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شهر بجنورد بیش از ۷۵ هزار نفر حاشیه نشین دارد که ۳۲ درصد جمعیت شهر ۲۲۹ هزار نفری بجنورد را به خود اختصاص داده است.

قاسم قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: در شهر بجنورد ۶۶۰ هکتار محدوده بازآفرینی شامل بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی و تاریخی مصوب شده که ۲۰ درصد مساحت سه هزارو ۳۰۰ هکتاری این شهر را تشکیل می دهد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: شهر بجنورد بیش از ۷۵ هزار نفر حاشیه نشین دارد که ۳۲ درصد جمعیت شهر ۲۲۹ هزار نفری بجنورد را به خود اختصاص داده است.

 

وی درباره مشکلات ساکنان در محلات بافت ناکارآمد شهری گفت:  معابر خاکی، خانه های نامقاوم و غیرمستحکم و معابر کم عرض و تنگ از مشکلات در این محله هاست.

 

وی افزود: تلاش داریم تا دغدغه ها در حوزه بازآفرینی شهری، با کمک وزارت راه و شهرسازی از طریق پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و نیز توزیع قیر رایگان برطرف شود.

 

قاسمی گفت: تعریف و اجرای پروژه های کالبدی از جمله احداث معابر، جوی و جدول، ساختمان های با کاربری های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، نظیر خانه فرهنگ ، پایگاه خدمات اجتماعی، کلانتری، مسجد، سالن های ورزشی و مجموعه های چند منظوره و هم چنین فضای سبز و پارک، دوره های آموزشی و ترویجی برای ساکنین محلات از دیگر برنامه ها است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیان کرد: یکی از مشوق ها برای ساخت و ساز در بافت فرسوده، تخفیفات عوارض صدور پروانه و خدمات نظام مهندسی است که خراسان شمالی از استان های پیشرو در این باره است.

 

وی بیان کرد: در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین، بیش از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی برای ساخت و ساز  در بافت فرسوده پرداخت می شود.

 

 

کد خبر 1242971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha