توزیع اقتصاد شهری باید عادلانه باشد

افشارچی با انتقاد از تمرکز اقتصاد در مرکز شهر زنجان گفت: توزیع اقتصاد شهری باید عادلانه باشد از اینرو لازم است تا در شهرک های تازه ساخت نیز مراکز خرید ایجاد شود که به کاهش ترافیک نیز کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در استانداری با بیان اینکه بازآفرینی شهری فقط به بافت‌های فرسوده مسکونی اطلاق نمی شود، گفت: بازآفرینی شهری شامل بافت‌های ناکارآمد شهری نیز می شود و تنها ناکارآمدی ساختمان نیست بلکه موارد عمرانی یا اجتماعی هم مورد توجه قرار می گیرد.

 

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات مفیدی که در یک سال گذشته در حوزه شهری انجام می شود، گفت: در کناب توسعه عمومی شهر باید به توسعه افقی نیز توجه کرد چرا که علیرغم ساخت شهرک های جدید در زنجان باید در مرکز شهر نیز تغییراتی ایجاد کرد.

 

وی با انتقاد از تمرکز اقتصاد در مرکز شهر گفت: توزیع اقتصاد شهری باید عادلانه باشد از اینرو لازم است تا در شهرک های تازه ساخت نیز مراکز خرید ایجاد شود که به کاهش ترافیک مرکز شهر نیز کمک می کند.

 

افشارچی با یادآوری اینکه هر متری که به شهر اضافه می شود باید تغییرات مطلوبی به همراه داشته باشد، گفت: ساخت پارکینگ محوری در شهر نیز از موضوعات مورد تاکید است که اگر بتوانیم فرهنگ پارک کردن خودرو در پارکینگ را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات ترافیک حل می شود.

 

هزینه کرد 156 میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازآفرینی شهری

شهردار زنجان نیز از هزینه کرد 156 میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازآفرینی شهری در زنجان خبر داد و گفت: 21 میلیارد تومان از این مبلغ از محل کمیته دولتی و بودجه بازآفرینی تامین شد.

 

علیرضا فیروزفر با اشاره به بررسی سه منطقه نجف‌آباد، کوی وحدت و اصغریه در جلسه بازآفرینی شهری گفت: در خصوص منطقه نجف‌آباد یا بیسیم نیازمند یک حمایت جدی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد و بازگشایی پارک هاشمی‌نژاد می‌تواند در بازآفرینی این منطقه کمک خوبی باشد، خاطرنشان کرد: در کوی وحدت مشکل اصلی، قرارگیری خانه‌های مسکونی‌ در حریم راه‌آهن است.

 

این مسئول به بازآفرینی اماکن اطراف حسینیه اعظم زنجان از محل نذورات مردمی اشاره کرد و گفت: روشنایی این منطقه تقویت خواهد شد و ایجاد فضای سبز نیز در دستور کار است.

 

شهردار زنجان به کمبود امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار زنجان اشاره کرد و گفت: طرح‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای بازآفرینی شهری در حال پیگیری است.

کد خبر 1242983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha