تمام مؤسسات زیر مجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان پایش شد

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به پایش تمام مؤسسات قرآنی و زیر مجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۱۰۰ مجموعه قرآنی دراین استان شناسایی شده است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام عباس عبدالهی در نشست با بیش از ۴۰ نفر از مدیران موسسات قرآنی استان سمنان با بیان اینکه تمام مؤسسات قرآنی و زیرمجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان در سال گذشته پایش شدند که حدود ۱۰۰ مجموعه قرآنی زیرمجموعه این نهاد قرار دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ترویج و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در استان را از جمله رویکردها و سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کردوافزود: برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ و قرائت و ارائه مدرک و آموزش و توانمند سازی استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان و برخی کارگاه‌های تخصصی در گرایش‌های تخصصی حوزه قرآن از اقدامات ما در سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی فعالیت در حوزه قرآن بسیار مقدس دانست وافزود:سازمان تبلیغات اسلامی خود را خادم فعالان این عرصه می‌داند.

 

حجت الاسلام عبدالهی در ادامه به پایش تمام خانه‌های قرآن شهری و روستایی درسال ۱۳۹۹ اشاره داشت واظهارکرد:این اقدام در راستای شناسایی مؤسسات جدیدترانجام شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه رسالتی بسیار سنگین بر عهده فعالان قرآنی و جامعه قرآنی کشور و استان است  ادامه داد: باید همه اساتید، مبلغان و محققان در این راستا دغدغه احیای قرآن در زندگی مردم داشته باشند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

به گفته وی برگزاری برنامه‌های ترویجی در مناسبت‌ها مانند دهه فجر، ایام محرم و مناسبت‌های ملی مانند ایام شهادت شهید سلیمانی، دوره‌های ختم قرآن، مجالس تلاوت، کرسی‌های قرآنی و … در زمره برنامه‌های تبلیغات اسلامی در طول سال است.

 

حجت الاسلام عبدالهی صدور مجوزها شامل خانه‌های قرآن روستایی، شهری و مؤسسات که دارای شناسه حقوقی هستند را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کردوافزود: نظارت بر فعالیت‌های این مؤسسات شهری و روستایی نیز در زمره رسالت‌های تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: اگر نسل جوان با اقدام مناسب و جذاب خانه‌های قرآنی و موسسات مرتبط  با آیات نورانی و معنوی کلام وحی انس بگیرند قطعا در مقابل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌ماند.

 

وی به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کنار سایر برنامه‌ها توسط نهادها و مراکز فرهنگی و تبلیغی و مراکز آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: ارتقای دینی دانش‌آموزان به همکاری و اقدام تمامی متولیان امر نیاز است.

 

مدیران موسسه های قرآنی استان سمنان در این دیدار مسائل و مشکلات خود را مطرح و خواستار حمایت بیشتر از موسسه های قرآنی شدند.

 

تاکید بر حمایت از سند توسعه قرآنی استان سمنان، بیمه فعالان قرآنی، افزایش سقف اعتبارات و تسهیلات اعطایی به موسسات قرآنی، در قالب تبصره ۱۴، مشکلات مالیاتی و ... از مسائل و مشکلات و نیازهای فعالان و موسسه های قرآنی در استان سمنان در این نشست اعلام شد.

کد خبر 1243020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha