بصیرت، تقوا و استقامت، شاه کلید خاموش شدن فتنه سال ۸۸ بود

امام جمعه بجنورد، بصیرت، تقوا و استقامت را شاه کلید خاموش شدن فتنه سال ۸۸ نام برد و گفت: حضور به موقع مردم در نهم دی ماه سال ۸۸ در صحنه، امید دشمن را در نیل به اهداف شوم خود و ضربه زدن به اسلام و انقلاب، ناامید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز نهم دی ماه در خطبه های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با گرامیداشت سالروز حماسه‌سازی مردم در نهم دی‌ماه سال ۸۸ گفت: ۹ دی یادآور حضور میلیونی مردم ایران برای فتنه‌ای بود که عده‌ای فتنه گر آن را ایجاد کردند.

 

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در جریان فتنه سال ۸۸ یک دروغ بزرگ به نام تفلب در انتخابات درست شد، افزود: هرچند فاصله نفر اول با نفر بعدی ۱۲ میلیون رای بود اما آنها مدعی تقلب در انتخاباتی بودند که بیش از نیم میلیون نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و حتی نمایندگان کاندیداها بر انتخابات نظارت داشتند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نسبت دروغ و تقلب دادن به نظام پیامدهای بدی از جمله تحریم‌های مختلف برای کشور به دنبال داشت، افزود: دشمن بعد از این جریان امیدوار شد که می‌تواند علیه نظام کارهایی انجام دهد و نظام را تضعیف کند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان کرد: علاوه بر خسارت‌های مادی و معنوی در جریان فتنه سال ۸۸، حرمت مقدسات و رهبری و سیدالشهدا شکسته شد به طوری که فتنه گران در روز عاشورا به مقام امام حسین علیه السلام هم توهین کردند.

 

 

وی به صبوری و شفاف سازی مقام معظم رهبری طی ۶ماه و نیم اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه ۱۰درصد آرا دوباره شمرده شد و بحث تقلب منتفی شد، فقط عده قلیلی ماندند که مردم با حضور خود در حماسه ۹ دی تمام این فتنه را خنثی کردند.

 

 

حجت‌الاسلام نوری، به مهمترین نکات حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: مهمترین مسئله در خصوص فتنه، بصیرت، علم و دانش است که مردم به درستی از این مسئله آگاه شده و در مسیر درست قرار گرفتند.

 

 

امام جمعه بجنورد، مسئله بعدی را تقوا و استقامت نام برد و اظهارکرد: باید اهل تقوا بود تا در فتنه‌ها فریب نخورد و اهل استقامت بود تا بتوان درست و به موقع فتنه را خاموش کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت‌الله مصباح اشاره کرد و با بیان اینکه هر دوی این عزیزان از یاران انقلاب بودند، گفت: طرح ولایت از توفیقات آیت الله مصباح به شمار می‌رود.

 

 

وی چهل سال خدمت به مردم و مبارزه در راه خدا، یک دهه مبارزه با رژیم بعث عراق، مقابله با اشرار در شرق کشور و مدت طولانی در خارج از کشور را از توفیقات حاج قاسم برشمرد و یاد و نام این مبارز بزرگ انقلابی را گرامی داشت.

 

 

 

 

کد خبر 1243035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha