تالش در رشد اقتصادی کشور می‌تواند سهم مهمی داشته باشد

عاشوری به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تالش اشاره کرد و گفت: تالش در رشد اقتصادی کشور و تولید ناخالص داخلی می‌تواند سهم مهمی داشته باشد و این نیازمند بسترسازی، حمایت و توجه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، کیا عاشوری امروز(پنجشنبه، 8 دی) در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که با حضور نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس، مدیران واحدهای تولیدی و مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد،اظهارکرد: شهرستان تالش به لحاظ زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد مانند یک نگینی در کشور و استان گیلان می‌درخشد.

 

فرماندار تالش با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان، افزود: تالش در رشد اقتصادی کشور و تولید ناخالص داخلی می‌تواند سهم مهمی داشته باشد و این نیازمند بسترسازی، حمایت و توجه بیشتر است.

 

وی با بیان‌اینکه سهم شهرستان تالش در برنامه ششم در حوزه اقتصاد حدود هشت درصد پیش‌بینی شده است، تصریح‌کرد: برای تحقق این امر برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و دستگاه‌ها پیگیر موضوعات هستند.

 

عاشوری از ابلاغ تسهیلات تبصره 16 و 18 خبر داد و گفت: در این راستا تسهیلاتی جهت اشتغالزایی به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص یافته است.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در تالش با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های که این شهرستان در حوزه اشتغال دارد تقویت واحدهای کوچک و بزرگ است،افزود: در تالش 2 شهرک صنعتی وجود دارد که در خاله‌سرای 57، 6 واحد تولیدی و در شهرک صنعتی کشلی 66 واحد فعال است.

 

وی از تالش به عنوان پل ارتباطی با کشورهای آسیای میانه نام برد و تصریح‌کرد: هر چقدر بتوانیم در حوزه اقتصادی، احداث و تقویت واحدهای تولیدی در تالش سرمایه‌گذاری کنیم، خروجی خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

عاشوری بر برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی شهرستان تالش تاکید کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی تالش با مشکلاتی همچون آب و برخی مسائل دیگر روبرو هستند که امیدوارم با برطرف شدن آنها، شاهد رونق واحدهای تولیدی باشیم.

 

فرماندار تالش با بیان‌اینکه مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال تاکید دارند، ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و تقویت زیرساخت‌ها و بسترها برای تولید باید تمام توان را به کار بگیریم و موانع را برطرف کنیم.

 

عاشوری با اشاره به اینکه انتظار مدیران واحدهای تولیدی از دولتمردان در دولت آیت‌الله رئیسی بیشتر است تا مشکلات آنان برطرف شود، گفت: برخی کارها انجام و مسائل برطرف شده و حل سایر مشکلات نیازمند همراهی مسئولین کشور است.

کد خبر 1243055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha