اقدامات انجام شده در خوزستان نادیده گرفته نشود

آیت‌الله موسوی‌جزایری، کارهای صورت گرفته در خوزستان را بسیار امیدبخش دانست و گفت: کارها و برنامه‌های بزرگی در خوزستان در حال انجام است که در دیگر استان‌ها دیده نمی‌شود؛ این‌ها واقعیت است و نادیده گرفتن آنها بی‌انصافی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، عصر امروز پنجشنبه (۸ دی) در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان، با بیان اینکه کارهای صورت گرفته در استان خوزستان بسیار امیدبخش بوده است، اظهار کرد: باید فکر خود را به سمت آینده سوق دهیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم نه اینکه تنها از کارهای انجام نشده در گذشته بگوئیم و اعتراض کنیم.

 

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، با بیان اینکه بودجه کلانی به طرح مقام معظم رهبری و پروژه فاضلاب اهواز داده شد که چند برابر بودجه‌های دیگر استان‌هاست، افزود: کارها و برنامه‌های بزرگی در استان در حال انجام است که در دیگر استان‌ها دیده نمی‌شود؛ این‌ها واقعیت است و نادیده گرفتن آنها بی‌انصافی محسوب می‌شود.

 

وی انتخاب علی‌اکبر حسینی‌محراب به عنوان استاندار جدید خوزستان را اقدامی ارزشمند از سوی دولت دانست و تصریح کرد: استاندار جدید خوزستان، فردی توانمند بوده و سابقه خوبی در استان دارد و با فرهنگ و مشکلات و ظرفیت‌های استان آشنا است که باید با همراهی و کمک همه مسئولان، برای آینده استان برنامه‌ریزی کنیم.

 

قاسم ساعدی، نیز خوزستان را شریان حیاتی انرژی و قطب کشاورزی و انبار گندم خاورمیانه دانست و عنوان کرد: با وجود این همه ظرفیت اما محرومیت‌ها به اندازه قابلیت‌ها است و گرچه به برکت نظام کارهای بسیار ارزنده‌ای در این استان صورت گرفته اما چون محرومیت‌ها زیاد است هنوز مردم نگرانند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، با اشاره به آمار بالای جوانان تحصیل‌کرده در استان، ابراز کرد: برنامه‌ریزان در سطح ملی باید به خوزستان نگاه جدیدی داشته باشند؛ دولت به استان توجه دارد اما انتظار مردم خوزستان در عمل بیشتر است. 

 

وی با اشاره به ضرورت اهمیت توجه به مناطق مرزی اذعان کرد توسعه متوازن جوامع از مرزها شروع می‌شود تا به مرکز برسد اما امروز در کشور رابطه معکوس است و توسعه از مرکز شروع می‌شود و مناطق مرزی محروم نگه داشته شده‌اند که خلاف علم توسعه است.

 

ساعدی، بر استفاده از ظرفیت نخبگان، نمایندگان و اساتید دانشگاه جهت رفع محرومیت‌های استان تاکید کرد و یاد آور شد: تعامل و همبستگی رمز پیروزی و موفقیت و غلبه بر مشکلات است.

 

کد خبر 1243073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha