علما باید از نسل مردم و بین مردم باشند

شالویی، با بیان اینکه علما باید از نسل مردم و بین مردم باشند، گفت: باید دستاوردهایی همچون آیت‌الله شفیعی را به نسل جدید معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، محمود شالویی، امروز پنجشنبه (۸ دی) در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید علی شفیعی‌ و ۲ فرزندش که با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه روحانیت، طلاب و برخی شخصیت های لشکری و کشوری در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: نام دزفول با قهرمانان میدان تقوا و فضیلت و حماسه و ایثار به هم آمیخته است و این محفل یادکرد فضیلت تقوی است.

 

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، با بیان اینکه علما باید از نسل مردم و بین مردم باشند، افزود: اگر امروز می‌خواهیم از آیت‌الله شفیعی تقدیر کنیم برای شخص ایشان به تنهایی نیست، بلکه برای آن است که مسیری را که این عالم بزرگوار پیموده است، بشناسیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید این دستاورد را به نسل جدید معرفی و منتقل کنیم، ادامه داد: امسال این چهارمین برنامه نکوداشت است که در انجمن مفاخر برگزار می‌شود مراسم اول مربوط به مرحوم آیت‌الله کوهستانی از علمای بهشهر، مراسم دوم برای مرحوم محتشم کاشانی، مراسم سوم در ماه گذشته برای مرحوم آیت‌الله مرعشی بود.

 

شالویی، با بیان اینکه وجود چنین نبوغ و عالمان بافضیلتی در دزفول بی دلیل نیست، تصریح کرد: امیدواریم چنین برنامه‌هایی برای نکوداشت عالمان خوزستانی تداوم یابد.

 

حجت الاسلام مهدی زارع، نیز با اشاره به اینکه ستاد مردمی نکوداشت علما و نخبگان فصلی نو در کنشگری فرهنگی در شهرستان و کشور به حساب می آید، عنوان کرد:  این ستاد مجموعه ای مردمی بوده که در راستای اعتلای فرهنگ دینی گام برداشته است.

 

دبیر ستاد نکوداشت علما و نخبگان شهرستان دزفول اضافه کرد: در این میان با یک تعامل خاص با دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی وارد عمل شد و طی جلسات متعدد آنها را نسبت به ضرورت برگزاری چنین گفتمان هایی به منظور تکریم و معرفی انسان هایی که می توانند اسوه اخلاق برای همه اقشار به ویژه جوانان باشند آگاه کرد. 

 

وی این ستاد را یک ابتکار از سوی بسیج جامعه مهندسان شهرستان دزفول برشمرد و ابراز کرد: بسیج جامعه مهندسان پیشنهاد تشکیل این ستاد را ارائه دادند که طرح آنها مورد موافقت و استقبال قرار گرفت و یک سال و نیم است که این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده و در گام نخست مراسم نکوداشت حکیم دزفولی حجت الاسلام خسروپناه را برگزار کرده است. 

 

حجت الاسلام زارع، در پایان از پشتیبانی و پیگیری های متعدد امام جمعه دزفول، فرماندار، شهرداری، دانشگاه ها، انجمن مفاخر کشور و سازمان اوقاف در راستای برگزاری هرچه بهتر و با کیفیت این اجلاس قدردانی کرد.

 

کد خبر 1243090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha