تشریح ۳ لایه در فتنه ها/ بصیرت تنها راه تشخیص حق از باطل

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در فتنه ها سه لایه اصلی از جمله افراد فریب خورده، سران فتنه و حامیان آنان وجود دارد، گفت: فتنه باعث می شود تا ناحق را به عنوان حق در جلوی چشم مردم جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی شامگاه (۸ دی) در مراسم گرامیداشت روز بصیرت در شهرستان طبس اظهار داشت: به راه انداختن فتنه های مختلف از ابزار دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است و از ابتدای انقلاب وجود داشته است.

 

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: گناه فتنه از کشتن انسان ها بسیار شدیدتر است زیرا فتنه، ناحق را در چشم مردم به عنوان حق جلوه می‌دهد و بصیرت تنها راه تشخیص حق از ناحق و باطل در فتنه ها است.

 

وی با اشاره به حماسه ۹ دی ۸۸ گفت: حضور عظیم مردم در حماسه نهم دی ماه ۸۸ باعث برچیده شدن نقشه دشمنان شد و ملت ایران در این روز با بصیرتی که داشتند چشم دشمنان را کور کردند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه عنوان داشت: برخورداری از ایمان راستین و داشتن بصیرت معیار اصلی بسیجیان محسوب می شود.

 

وی با بیان اينکه در فتنه ۳ لایه وجود دارد، افزود: لایه اول و روبنایی فتنه همان افراد فریب خورده و اراذل و اوباش هستند که دنبال فرصت می گردند.

 

امام جمعه طبس ادامه داد: لایه دوم همان سران فتنه هستند که خط دهنده و لیدرهای فتنه محسوب می شوند و لایه سوم افرادی هستند که این لایه‌ها را رهبری می‌کنند و فتنه و لایه های آن بایستی برای مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به تدفین دو تن از شهدای گمنام در طبس عنوان کرد: در فرهنگ ما شهید و شهادت نماد ارزش ها است و دشمن بداند که هیچ گاه نمی تواند ملت ايران را از فرهنگ شهادت و ایثار دور کند. 

 

 

کد خبر 1243146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha