۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایتمداری است/ وصیت نامه حاج قاسم یک کلاس تربیتی است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: ۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم شریف ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۹ دی ماه) حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از عوامل آسیب زا در زمینه تربیت دینی فرزندان، سخت گیری های غیر منطقی است.

 

امام جمعه عنبرآباد افزود: روح احکام اسلامی با آسان گیری همراه است و بسیاری از واجبات دینی مثل حج مشروط به توانایی جسمی و مالی می باشد.

 

وی با اشاره به این که برخی از والدین با برخوردهای خشن، افراط و تفریط موجب دین گریزی فرزندان می شوند، بیان کرد: تربیت در شخصیت سازی و دینمداری فرزندان نقش بنیادی دارد و گاهی تربیت صحیح و دگرگونی در فرزند ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام بامری ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، ابراز کرد: این حماسه بزرگ، ماندگار، سرنوشت ساز، نمایش معجزه الهی و قدرت فکری ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

 

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم شریف ایران اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: یوم الله ۹ دی ملت ایران تحت عنایات الهی و ائمه اطهار (ع) مخصوصا سیدالشهدا (ع) رقم خورد و بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را خنثی کرده و توطئه فتنه گران خارجی و داخلی همسو با بیگانگان را ناکام گذاشت.

 

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: رسیدن به ۹دی و درک درست از عظمت کار ملت ایران در تقابل با فتنه ۸۸ یکی از ابعاد راهبردی حفظ حافظه تاریخی ملی و ابعاد مهم جهاد تبیین است.

 

امام جمعه عنبرآباد با تاکید بر این که باید ۹ دی را حفظ کرده و این روز را ماندگار کرد، گفت: در حماسه ۹ دی ظرفیت های مردمی انقلاب اسلامی و نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی را برای عبور از بحران ها آشکار شده و به نمادی از بصیرت، هوشمندی، تکلیف گرایی و مسئولیت شناسی ، ولایتمداری و عشق به رهبری تبدیل شد.

 

وی با اشاره به این که ۹ دی نشان داد مردم همواره پایبند به آرمان های انقلاب و ولایت هستند، تصریح کرد:حماسه ۹ دی عشق مردم به ارزش های اسلامی، انقلاب و حساسیت مردم نسبت به حفظ حرمت عاشورا و عزاداری سیدالشهدا (ع) را به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که ۹ دی محاسبات دشمنان را بر هم زد، ابراز کرد: این حماسه حرکت انقلاب اسلامی را به سمت آرمان‌هایش تضمین کرده و پایه های جمهوری اسلامی را مستحکم کرد.

 

خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: حماسه ۹دی فاتحه هر نوع انقلاب مخملی در ایران را خواند و نشان داد که مردم ایران فریب نقشه ها و توطئه های پیچیده استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل را نخواهند خورد.

 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تحریف حوادث مهم تاریخی باید این حوادث را به درستی شناخت و بازگو کرد، اکنون می بینیم جریان فتنه و طرفداران آن یا همان ساکتین زمان فتنه به روش های مختلف تلاش می‌کنند تا  حوادث مهم و مخرب در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کرده و از این طریق عوامل فتنه را تبرئه کنند.

 

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: ساکتین زمان فتنه می خواهد زمینه های بازگشت آنها را به صحنه سیاست فراهم کنند اما بدانند که ملت ایران ظلمی که عوامل فتنه به انقلاب، نظام ولایت و کشور کردند را هرگز فراموش نخواهند کرد و هرگز اجازه نخواهند داد عوامل فتنه دوباره به صحنه سیاست باز گردند.

 

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: حوادثی که ماه های اخیر در برخی از نقاط کشور شاهد هستیم، نشان می دهد که تبیین صحیح حوادث ۸۸ یک ضرورت است.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، عنوان کرد: سران جنایتکار آمریکا و اتاق فکر فرماندهی پنتاگون که در مقابل ژنرال شهید حاج قاسم کم آورده بودند پس برای سرپوش گذاشتن بر بی عرضه گی شان تصمیم به حذف فیزیکی این قهرمان بلند مرتبه گرفتند.

 

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: آمریکا حاج قاسم را شهید کرد تا بر روی ذلت، خواری و شکست‌های حقیرانه و ذلیلانه خود سرپوش بگذارد اما برخلاف محاسبه سران آمریکا حاج قاسم با این ترور جنایتکارانه حذف نشد.

 

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: تعبیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، حاج قاسم شهادتش تبدیل به فرهنگ و مکتب همیشه ماندگار تاریخ شد.

 

وی تاکید کرد: سالگرد شهادت حاج قاسم فرصتی برای همه ما مخصوصا نوجوانان و جوانان است تا به تامل و تدبر در ویژگی های حاج قاسم بپردازیم تا راز آسمانی شدن او را پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: شناخت خصوصیات و ویژگی های این شهید والامقام، درس گرفتن و الگو قرار دادن این ویژگی ها، برای ما حیات بخش است.

 

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: منظور از مکتب حاج قاسم این نیست که شهید سلیمانی یک فقیه فیلسوف کلامی اصولی است و در نظریه پردازی صاحب یک مکتب و سبک است بلکه منظور از مکتب سلیمانی این است که در سلوک ۶۰ ساله از حیات نظری و عملی این شهید دقایق، ظرافت ها و استثنائاتی هست درست معرفی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تبیین مکتب حاج قاسم می‌تواند  ورودی های این مکتب را آنچنان از نظر رفتار عملی و نظری متحول کند که سلیمانی های فراوانی از این مکتب تولید و متکثر شود.

 

حجت الاسلام بامری معنویت گرایی را از خصوصیات مکتب حاج قاسم دانست و افزود: شهید سلیمانی متشرع و اهل تقوا بود و متشرع بودن حاج قاسم را مورد توجه همگان قرار داد و او را تبدیل به یک اسطوره کرد.

 

خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: یکی از ویژگی های مکتب حاج قاسم احترام به والدین و ولایتمداری است و یکی از درس های کلیدی و تعیین کننده مکتب حاج قاسم برای نسل حاضر و نسل‌های آینده همان پیام سرنوشت‌ ساز امام است که فرمودند؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد.

 

وی فراجناحی بودن را از دیگر ویژگی های مکتب حاج قاسم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حاج قاسم در مسائل کشور اهل حزب و جناح نبود اما به شدت انقلابی بوده و انقلابی گری خط قرمز قطعی حاج قاسم بود چرا که ذوب در انقلاب بود.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: روحیه جذب حداکثری شهید سلیمانی موجب شد تا سردار دلها شود به طوری که برای اولین بار در تاریخ بشریت بیش از ۷ میلیون نفر با گرایش‌ها و سلایق مختلف مذهبی و غیر مذهبی، انقلابی و غیر انقلابی، محجبه و غیر محجبه در تشییع جنازه قهرمان ملی خودشان شرکت کردند.

 

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: مطالعه وصیت نامه حاج قاسم برای همه ما یک کلاس تربیتی  و پر محتوا است و درس آموزی از این کلاس برای همه ما لازم است تا راه و مسیر حق را گم نکنیم.

 

وی عنوان کرد: آمار و اطلاعات یکی از عوامل موثر و ضروری برای برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکردها و تصمیم‌ گیری‌ در سطوح مختلف مدیریت است و غالب سیاست گذاری‌ها و تعیین خط‌ مشی‌ها با اتکاء به همین آمار و اطلاعات صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام بامری ادامه داد: استفاده از داده‌های آماری و ابزارهای سرشماری یکی از مهم‌ترین و مطمئن‌ ترین راه‌ها برای برنامه‌ریزی‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان برای تدوین سیاست‌ها و تصمیم‌ گیری‌های خود به داده‌های آمار نیاز دارند.

 

خطیب جمعه عنبرآباد در خاتمه یادآور شد: با توجه به سرشماری جدید در شهرستان عنبرآباد و ضرورت همکاری مردم درجمع آوری آمار و اطلاعات به روز، برنامه ریزی برای آینده و اجرای عدالت و توزیع امکانات مختلف به طور متوازن، نیازمند اطلاعات آماری دقیق است بنابراین مردم باید با ماموران سر شماری همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 1243186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha