برگزاری دوره شمس(شاگردان مکتب سلیمانی) در دانشگاه‌های استان کرمانشاه

امجدیان،گفت: بمناسبت سومین سالگرد شهاد شهید سلیمانی دوره شمس(شاگردان مکتب سلیمانی) بطور ترکیبی از یک دوره تئوری و اردویی در دانشگاه‌های استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

قاسم امجدیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم را باید به دانشجویان و نسل جوان شناساند، گفت: حاج قاسم نه یک فرد، بلکه یک مکتب بود، و ما باید مکتب حاج قاسم را به دانشجویان بشناسانیم و ادامه دهنده راه حاج قاسم و همرزمانش باشیم..

 

فرمانده بسیج دانشجویی استان کرمانشاه ،بابیان اینکه معرفی زوایای زندگی و خدمات مختلف این سردار دلیر به جامعه ضروری است، افزود: این دوره با محتوایی آگاهی بخشی در مورد راه و مکتب شهید سلیمانی و با حضور اساتید در زمینه‌های مختلف مربوط به حاج قاسم اعم از جهاد، خصوصیات اخلاقی و اقدامات و تأثیرات انجام شده توسط آموزش انجام می‌ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در اردوی راه مقاومت پس از زیارت مزار حاج قاسم برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده که هدف نهایی از برگزاری دوره‌های شمس آشنایی با شخصیت، راه و مکتب حاج قاسم و نیز عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین است.

 

امجدیان تصریح کرد: دانشجویان را برای شناخت مکتب حاج قاسم راهی کرمان راهی کرمان کردیم و  در مرحله نخست اعزام ها، ۵۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه راهی مزار حاج قاسم در کرمان شدند. 

 

فرمانده بسیج دانشجویی  استان کرمانشاه، اظهار کرد: در دنیا مکاتب فکری بسیاری وجود دارد، هر مکتب دربردارنده جهان‌بینی و ایدئولوژی خاصی است؛ معتقدم که مکتب شهید سلیمانی همان مکتب اسلام است، راه شهید سلیمانی نیز همان راه اسلام است.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک اسطوره است اما آنچه مهم است توجه به آموزه‌های مکتب ایشان است؛گفت: هدف از مکتب سلیمانی، تربیت حاج قاسم سلیمانی‌ها است و در دوره «شمس» نیز از سخنرانی و حضور افرادی بهره‌مند خواهیم بود که همراه حاج قاسم بودند و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را برای ما تبیین شود.

 

امجدیان ، تأکید کرد: دانشجویان باید در حوزه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مطالبه‌گر باشند و نسبت به مسائل مختلف حساسیت داشته باشند تا پویایی محیط دانشگاه حفظ شود.

 

 

وی  تاکید کرد:  اردوهای راهیان پیشرفت از دی ماه سال گذشته،در کرمانشاه آغاز و تاکنون ۱۲۰۰ دانشجوی کشور در دوره های مختلف،  اردوها شرکت کردند که  بمناسبت سالگرد شهید سلیمانی ۲۰۰ نفر در این دوره ها و اردوها شرکت کرده اند.

کد خبر 1243189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha