تقویت اعتماد مردم موجب یاس فتنه گران می شود

عباسی گفت: هر چقدر اعتماد مردم به حاکمیت، دولت و فضاهایی که در آن نهادهای حاکمیتی نقش محوری را دارند، تقویت و روز افزون شود موجب یاس و حرمان خدعه گران و فتنه گران خواهد شد.

مصیب عباسی به مناسبت نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یکی از وقایع بسیار مهم و اثرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران حماسه 9 دی سال 88 مردم ایران عزیز است.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان افزود: فتنه سال 88 توسط مردم آگاه و بصیر ایران تحت هدایت و راهنمایی رهبری به طور معجزه آسا و اثرگذار جهانی با شکست مواجه شد و بساط آن برچیده شد.

 

وی در خصوص زمینه های ظهور این فتنه، گفت: زمینه های ظهور این فتنه و فتنه گران چه عوامل داخلی و خارجی خود بحث مستقلی دارد و به کرات توسط محققان، تحلیلگران و اصحاب رسانه در مجامع عمومی و خصوصی و محافل دانشگاهی بحث شده است اما نکته مهم این است که جریان بزرگ انقلاب اسلامی ایران از هنگامه پیروزی تا کنون در کنار خلق حماسه های بزرگ مردمی، ظهور فتنه ها، ترفندها و توطئه ها هم بوده است. گویی اینکه انقلاب ایران از مارپیچ انواع توطئه و فتنه باید عبور کند تا به مقصد اعلی و قله تمدن نوین اسلامی برسد.

 

عباسی ادامه داد: مردم شریف و آگاه ایران بر اساس باورهای عمیق اسلامی و رویکرد تمدنی و حفظ هویت تمدنی خودش به این باور رسید که انقلاب را باید در این فضا مدیریت کرد و به قله پیشرفت و تعالی رساند.

 

وی با اشاره به اینکه ما فتنه های مختلفی را در طول انقلاب شاهد بودیم، افزود: جنگ های سخت برون مرزی، تحمیلی (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) و توطئه های قدرت های فتنه گر جهانی مانند آمریکا، انگلیس و غربی ها از جمله این فتنه ها به شمار می روند.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان گفت: فتنه 88 به ما ثابت کرد که در زیر پوست جامعه، جریان ها، افراد و گروه هایی هستند که با استفاده از فرصت ها (همچون انتخابات) اظهار نظر و اظهار وجود می کنند و از این نقطه ضعف و فرصت برای بر هم زدن نظم عمومی و یا به انحراف کشاندن افکار عمومی استفاده می کنند.

 

دامته و شکل اغتشاشات اخیر با فتنه ۸۸ متفاوت است

وی در خصوص اغتشاشات اخیر ایران، افزود: این اغتشاشات از نظر فتنه گری شبیه فتنه 88 است اما دامنه و نوع و شکل رفتار فتنه گران فرق دارد. فتنه در فضای مجازی با توجه به شرایط کرونایی طرح ریزی می شود، جامعه مخاطبانش تغییر پیدا می کند. روی نقاطی که جامعه احساس می کند که استقبال نشان می دهد تاکید می شود.

 

عباسی خاطرنشان کرد: فتنه 88 غالبا سیاسی بود اما اغتشاشات اخیر غالبا فرهنگی و تاکید بر روی جنبش اجتماعی زنان و جوانان تاکید شد اما روحیه انقلابی و دین باوری جوانان، خانم ها و مردم ایران این فتنه سخت و خطرناک را هم به خوبی شناسایی کرد. به هنگام به صحنه آمد و توانست آن را مهار کند.

 

وی اظهارداشت: گرچه ممکن است همچنان زبانه هایی از آن هم در قالب مختلف شعارنویسی و یا سکوت های سیاسی معنابخش و حرکت های پنهانی وجود داشته باشد اما هوشیاری و هوشمندی ملت ایران به درجه ای از فضا رسیده است که به راحتی اینها را هم تشخیص می دهد و به هنگام به صحنه می آید و آنها را خارج می کند.

 

کرسی های آزاداندیشی از فتنه ها پیشگیری می کند

عباسی با طرح این سوال که چگونه می توان آثار این فتنه ها را کم و یا پیشگیری کرد، گفت: قدر مسلم آموزش، آگاهی بخشی، روشنگری، در قالب برگزاری کرسی های نقد و نظر، آزاداندیشی در محافل دانش آموزی و دانشجویی، کارگری و اصحاب رسانه، اتحاد و انسجام اصحاب رسانه برای تحلیل جامعه از این اغتشاشات و فتنه ها می تواند بسیار در هدایت صحیح افکار عمومی مهم باشد.

 

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات، انسجام بخشی به اطلاعات شفاف، مستند و دقیق و دسترسی آسان و سریع مردم به این اطلاعات می تواند بسیاری از اخبار خلاف واقع و شایعه ها و فیک ها را از ذهن مردم پاک کند.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان افزود: هر چقدر اعتماد مردم به حاکمیت، دولت و فضاهایی که در آن نهادهای حاکمیتی نقش محوری را دارند، تقویت و روز افزون شود موجب یاس و حرمان خدعه گران و فتنه گران خواهد شد.

 

امیدآفرینی و افزایش اعتماد در تبیین و روشنگری

وی با تاکید بر اینکه در تبیین و روشنگری، کانون اصلی را باید روی امیدآفرینی، افزایش اعتماد و تعمیق باورهای انقلابی و اسلامی مردم ایران خاص نوجوانان و جوانان متمرکز کرد، گفت: فتنه گران دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی و اسلام روی همین موضوع تمرکز کرده اند که باورهای اسلامی مردم ایران، همگرایی مردم ایران با آرمان های انقلاب اسلامی و امام و شهدا را کمرنگ کرده و از ذهن و فکر و روان جامعه ایران پاک کنند یا آنها را دور کنند.

 

عباسی اظهارداشت: پاسخ متقابل و اقدام متقابل ما در این است که باید در این سه موردی که بیان شد تمرکز کنیم و مخاطبان را با توجه به ذائقه، سطح معرفتی و سطح مطالبه گری آنها به سمت حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و تعمیق ارزش های اسلام و انقلاب سوق دهیم.

 

وی گفت: اگر ابزار رسانه، شبکه های اطلاع رسانی قوی، پایدار با دامنه وسیع و ضریب تاثیر نداشته باشیم قطعا در مصاف و نبرد شناختی با استفاده از این ابزارها ممکن است شکست بخوریم و یا کم بیاوریم. در نتیجه تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است اما داشتن ابزار هم بسیار مهم است.

 

کد خبر 1243209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha