بافت های تاریخی بروجرد باید حفظ شود

ضرغامی با اشاره به غنای تاریخی و بافت های تاریخی شهرستان بروجرد، گفت: ۸ هزار میلیارد تومان برای تملک بافت‌های تاریخی کشور در بودجه سال آینده اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سیدعزت اله ضرغامی امروز در سفر به شهرستان بروجرد و بازدید از بناهای تاریخی این شهرستان، اظهار داشت:شهرستان بروجرد توانمندی های زیادی در حوزه فرهنگی و بافت های تاریخی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به غنای شهرستان بروجرد از نظر بافت تاریخی، افزود: باید بافت های تاریخی شهرستان حفظ شود.

وی بیان کرد: بروجرد از ظرفیت های خوبی در حوزه میراث فرهنگی به خصوص صنایع دستی و گردشگری برخوردار است و باید تلاش شود جایگاه این شهرستان از نظر تاریخ و تمدن و هویت تاریخی حفظ و در کشور معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه 8 هزار میلیارد تومان برای تملک بافت‌های تاریخی کشور در بودجه سال آینده اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به منابع درآمدی دولت این رقم هزینه بالایی است.

ضرغامی همچنین با اشاره اینکه شهرستان بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو معرفی شده است، اظهار داشت: زمینه فروش تولیدات این صنعت در سطح ملی و جهانی فراهم می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: برای تقویت کارگاه های آموزشی ورشو سازی و تامین آلیاژ اولیه آن ها هم نیز تصمیماتی اتخاذ شده تا صنعت ورشو در بروجرد تقویت شود.

وی همچنین با بیان اینکه بروجرد از باغات خوبی برخوردار است، عنوان کرد: برای ثبت ملی این باغات اقدام می شود و در مرحله بعدی ثبت جهانی آنها دنبال خواهد شد.

ضرغامی با بیان اینکه مشارکت مردم در مدیریت برخی محیط های فرهنگی موثر است، اظهار کرد: بافت تاریخی بروجرد متفاوت با بافت های تاریخی سایر مناطق کشور است و تراکم 270 هکتاری دارد و باید مرمت شود.

 

کد خبر 1243247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha