۹ دی در تاریخ جهان و انقلاب اسلامی ایران ماندگار  خواهد ماند

آیت الله علما،با بیان اینکه ۹ دی در تاریخ جهان و انقلاب اسلامی ایران ماندگار خواهد ماند،گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت مردم و تجدید عهد و پیمان آنها با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما  امروز جمعه( ۹ دی ماه) در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته کرمانشاه ،گفت: اگر تقوا در جامعه ای نهادینه شود و عموم مردم به فضلیت تقوای الهی برسند، دیگر شاهد بسیاری از مشکلات موجود در جامعه نخواهیم بود. 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه،افزود: مردم در این روز بزرگ و سرنوشت ساز امتحان خود را بخوبی پس داده و چنان حماسه ای خلق كردند كه در تاریخ این سرزمین ماندگار شوی با بیان اینكه در جریان فتنه۸۸ هیچ كسی همانند رهبر معظم انقلاب در مقابل فتنه گران بردباری از خود نشان نداد و ایشان همانگونه كه آن زمان بارها فرمودند سیاست دفع حداقلی و جذب حداكثری را در پیش گرفتند و حتی بسیار هم دوست داشتند تا همه گرفتار شدگان در دام فتنه به آغوش انقلاب باز گردند.

 

وی این حضور پرشور و كم نظیر را نشانگر بصیرت بالای مردم دانست و خاطر نشان کرد: مردم فهیم كشورمان امروز آگاهتر از هر زمان دیگری كه احساس كنند انقلابشان در خظر است بدون آنكه نیاز به یادآوری باشد خود در صحنه دفاع حاضر شده و اجازه نمی دهند دشمنان به اهدافشان دست یابند.

 

آیت الله علما تصریح کرد: ۹ دی روز میثاق است. ۱۳ سال امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به من و شما بصیرت و آگاهی داد تا توانست انقلاب را به سرانجام برساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اغتشاشات اخیر بابصیرت مردم سرکوب خواهد شد، گفت: دشمنان هرچند وقت یک بار چنین برنامه هایی برای ما دارند و باید آماده باشیم و بصیرت خود را از دست ندهیم و بابصیرت خود مراقب توطئه های دشمن بود. امروز شما کاری کردید که وزیر دفاع امریکا اذعان به ناامن بودن منطقه برای امریکا کرده است و در توطئه‌ای که سال ۱۳۸۸ رخ داد و اتفاقات تلخ عاشورا و تاسوعای آن سال، مردم با حضور به موقع و حماسی خود توطئه های دشمن را نقش برآب کردند. 

 

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه هایش با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی،گفت: سردار سلیمانی به معنای واقعی سردار دل ها بود و در زمانی که داعش وحشت را بر کشورهای منطقه حکمفرما کرده بود، با حضور خود نجات‌بخش مردم این کشورها شد و اکنون به عنوان چهره ای بین المللی که دوستداران زیادی دارد، مطرح است. 

 

وی در پایان گفت:سردار سلیمانی را یک شخصیت بین المللی و نماد امید و اعتماد دانست و تاکید کرد: همه ما باید حاج قاسم را الگو قرار دهیم و ببینیم او چگونه رفتار و عمل کرد تا ما نیز در مسیر ایشان قدم برداریم.

 

گفتنی است امروز(۹ دی ماه)، استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف استان نیز در محل مسجد جامع شهر کرمانشاه میز خدمت برپا کردند. 

کد خبر 1243277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha