۵ هزار بی سواد و کم سواد در استان زنجان تحت پوشش دوره های سوادآموزی هستند

اسماعیلی به پالایش ۹ هزار نفر در سامانه های مختلف به عنوان افراد بی سواد و کم سواد، گفت: ۵ هزار نفر در سه دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال سوادآموزی تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، به سیر تاریخی این روز اشاره کرد و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی با نهضت سواد آموزی عجین شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نگاه متعالی به سیستم نهضت سوادآموزی از اوایل انقلاب گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه سوادآموزی در جامعه انجام می شود.

 

وی سوادآموزی را یک اقدام ارزشمند خواند و گفت: دین مبین اسلام بر سوادآموزی اهمیت ویژه ای قائل است به گونه ای که خداوند در اولین آیه ای که بر پیامبر اسلام نازل کرد به ایشان فرمود، بخوان.

 

این مسئول به اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت انسداد بی سوادی در استان خاطرنشان کرد و گفت: 99 درصد از افراد لازم التعلیم در دوره ابتدایی جذب شده اند.

 

اسماعیلی به پالایش 9 هزار نفر در سامانه های مختلف به عنوان افراد بی سواد و کم سواد، گفت: 5 هزار نفر در سه دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال سوادآموزی تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اجرای طرح مدرسه محور برای انسداد مبادی بی سوادی اشاره کرد و گفت: حوزه سوادآموزی استان با کمبود نیرو مواجه است که در تلاش هستیم از ظرفیت آموزگاران دوره ابتدایی و باشگاه خیرین سواد که متشکل از افراد بازنشسته و کارکنان سایر دستگاه های دولتی هستند، استفاده کنیم.

کد خبر 1243354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha