اجرای کارزار واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیرایرانی و مهاجر

دادخدا صادقی گفت: کارزار واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیرایرانی و مهاجر، همزمان با دانشگاه‌های واجد جمعیت غیر ایرانی و مهاجر، از ۱۰ دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «دادخدا صادقی»، گفت: کارزار واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیرایرانی و مهاجر، همزمان با دانشگاه‌های واجد جمعیت غیر ایرانی و مهاجر، از ۱۰ دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اجرا می شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت جامعه است در حال حاضر واکسیناسیون کودکان از مرگ ۲/۵میلیون کودک در جهان جلوگیری می کند.

 

وی ابراز کرد: به دنبال طغیان بزرگ بیماری سرخک در سال جاری در کشورهای همسایه و مهاجرت تعداد زیادی از مردم این کشور ها به ایران، مواردی از بیماری سرخک در کشور ما در اتباع ایرانی و غیر ایرانی منتشر شده است.

 

صادقی بیان کرد: پوشش ضعیف واکسیناسیون کودکان غیرایرانی نسبت به کودکان ایرانی سبب خطر بالای بروز بیماری سرخک و فلج اطفال در این گروه شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همزمان با دانشگاه‌های واجد جمعیت غیرایرانی و مهاجر ، واکسیناسیون تکمیلی کودکان زیر ۱۵سال اتباع غیرایرانی را علیه ۲ بیماری سرخک و فلج اطفال انجام خواهد داد.

 

وی هدف از اجرای این کارزار را حفظ سلامت جامعه با ایمن کردن اتباع غیرایرانی و بیماریابی در آنها به عنوان یک گروه پرخطر برشمرد.

 

صادقی در خاتمه از همه اتباع غیرایرانی دعوت کرد که برای انجام واکسیناسیون رایگان، به نزدیک ترین پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

کد خبر 1243379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha