برگزاری آئین بزرگداشت صد و هفتادو یکمین سالگرد شهادت امیرکبیر در اراک

آقا زیارتی از برگزاری آئین بزرگداشت صد و هفتاد و یکمین سالگرد شهادت امیر کبیر در اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمدعلی آقازیارتی امروز (10 دی ماه) در آستانه سالروز شهادت امیرکبیر در جلسه ای که به همین مناسبت برگزار شدف گفت: مراسم صد و هفتادمین سالروز شهادت امیرکبیر با حضور استاندار مرکزی و مسئولان و مردم استان مرکزی برگزار می شود.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: ویژه برنامه صد و هفتاد و یکمین سالگرد شهادت امیرکبیر به اهتمام هیئت امناء خانه امیرکبیر، شورای روستای هزاوه و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دهیاری روستای هزاوه، فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی اراک ساعت ۱۴:۳۰ سه شنبه ۲۰ دی ماه 1401 برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین آئین بزرگداشت شهادت اميرکبير در ۲۰ دی ۱۳۹۷ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، ادامه داد: از آن زمان همه ساله این آیین در اراک برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: امسال هم روز سه شنبه ۲۰ دیماه در فرهنگسرای شهر واقع در شهر صنعتی اراک برگزار خواهد شد و این مراسم شامل برنامه‌های متنوع از جمله  اجرای ورزش باستانی، اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی استاندار مرکزی خواهد بود.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک، اظهار کرد: میرزامحمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های دربار ناصری بود که با وجود اندک زمان صدارتش که به چهار سال هم نمی‌رسد توانست تحولی عظیم در ایران ایجاد کند و ثروت و عزت کشور را که به کام استعمار و استکبار جهانی رفته بود نجات داد.

 

آقا زیارتی ادامه داد: مرد تمام قامت تاریخ ایران در ۳۹ ماه صدرات درخشانش منشاء خدمات زیادی در کشور شد و بر همین اساس نام و آوازه او تاکنون به گوش و چشم می‌رسد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امیرکبیر یکی از رجال نامدار ایران بود که نقش مهمی در مبارزه با استعمار انگلیس داشت، خاطر نشان کرد: فردی که موفقیت‌ها و اصلاحاتش در ایران را به مدد هوش خدادادی و همتی که داشت کسب کرد و اکنون در کنار بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان در اتاقی که درب آن به سوی صحن امام حسین(ع) باز می شود آرمیده است.

کد خبر 1243412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha