برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در بافق

نمایشگاه صنایع دستی به منظور ارائه محصولات هنرمندان این صنعت در بافق افتتاح شد.

لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، این نمایشگاه با حضور و مشارکت ۲۵ غرفه شامل آثار صنایع دستی و محصولات حصیری با حضور هنرمندان و بانوان توانمند شهرستان بافق در  محل میدان خان این شهر برپا شد.


وی افزود: هدف برگزاری این نمایشگاه را کابردی نمودن تولیدات صنایع دستی متناسب با نیاز روز جامعه  و ایجاد بازار فروش و معرفی آثار هنری هنرمندان این صنعت اعلام کرد. 


وی همچنین حمایت از هنرمندان این حوزه، ترویج و رونق صنایع دستی، حفظ و احیای برخی رشته‌ها و ایجاد بازار پایدار فروش محصولات را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.


رنجبر بیان کرد: بیشتر محصولات عرضه شد در این نمایشگاه متناسب با سلیقه ،  علاقه و نیاز مشتریان است و هنرمندان با این محوریت به خلق آثار خود پرداخته اند. 


وی نقش زنان هنرمند و توانمند را در تولید صنایع‌دستی حائز اهمیت خواند و افزود: خلق آثار و تولید صنایع‌دستی در راستای توسعهاقتصادی و معیشتی در بسیاری از نقاط و روستاهای اطراف شهر بافق ساری و جاری است.


رئیس میراث فرهمگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق در پایان افزود: برگزاری این گونه نمایشگاه ها باعث افزایش بازار فروش تولیدات صنایع دستی و هم اندیشی در جهت توسعه محصولات جدید و ایجاد خلاقیت در این حوزه می شود.


این نمایشگاه تا دوشنبه هفته جاری در محل میدان خان ، صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر است.

کد خبر 1243438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha