نینوا مزین به تصاویر شهیدان سلیمانی و المهندس/ برگزاری گرامیداشت شهادت فرماندهان پیروزی

استان نینوا در شمال غرب عراق شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، رسانه های عراقی گزارش دادند:  خیابان های استان نینوای عراق نظیر سایر استان های این کشور در سومین سالگرد شهادت فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش مزین به تصاویر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس شده است.

 

به همین مناسبت مجتمع فرهنگی سید الشهداء (ع) در دشت نینوا در شمال استان نینوا شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطر این شهیدان و همرزمان آنها بود.

 

در این مراسم کنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و فرمانده عملیات نینوا در سازمان الحشد الشعبی و شماری از نمایندگان این استان و شخصیت های عشایری و اجتماعی حضور داشتند و سخنرانان درباره نقش برجسته فرماندهان شهید در مبارزه با تروریسیم تکفیری و تاثیرگذاری آنها و آزادسازی خاک عراق از لوث گروه تروریستی داعش به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

به گزارش ایرنا، بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند.

 

در پی این اقدام تروریستی، در کنار شعله ورتر شدن آتش خشم و انتقام جویی اقیانوس ملت ایران از تروریسم دولتی آمریکا، حزن و اندوه سراسر ایران را فرا گرفت و حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 

شورای عالی امنیت ملی ایران هم پس این حمله تروریستی، تشکیل جلسه داد و بر انتقام از جنایتکارانی که دستشان به خون سپهبد شهید سلیمانی آغشته است، تاکید کرد.

کد خبر 1243478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha