جمع آوری بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات در قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده در استان قزوین بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام باب اله شهسواری در بازدید از مرکز نیکوکاری روستای موین بیان کرد: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در واقع آزمونی مالی و وسیله ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری در جهت رفع و ریشه کن کردن فقر در جامعه اسلامی است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در قرآن کریم واژه زکات در 32 آیه ذکر شده است و در بسیاری از روایات معصومان (ع) از این واجب الهی سخن به میان آمده است که همگی حکایت از اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام دارد.

 

وی اضافه کرد: آنچه در این میان قابل دقت و توجه است، این است که در 27 آیه از 32 آیه یاد شده، واژه زکات در کنار واژه صلاة ذکر شده است و در روایات هم این پیوستگی دیده می شود.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: در استان قزوین پرداخت زکات از سال 1384 با رقم 10 میلیون تومان آغاز شده که طی هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده بیش از 29 میلیارد و 397 میلیون تومان است.

 

وی عنوان کرد: بخشی قابل توجهی از زکات کشاورزان و باغداران توسط خود آنها به نیازمندان و محرومان همان منطقه ای که زراعت و باغ داری دارند، اختصاص یافته است و مابقی زکات پرداختی هم توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومان محل جمع آوری زکات، هزینه شده است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در استان قزوین برای نیازمندان همین استان صرف می شود و در استان هم زکات هر منطقه برای محرومان و نیازمندان همان منطقه صرف می شود.    

 

وی یادآورشد: باید از ظرفیت های مختلف برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه استفاده کنیم چراکه زکات مشکل گشای بسیاری از مشکلات جامعه است.

 

کد خبر 1243635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha