استفاده پتروشیمی‌ها از فناوری‌های نوین جهت تامین آب

حسینی، گفت: با توجه به اینکه ما با کمبود منابع آبی به خصوص در حوزه رودخانه کارون روبه‌رو هستیم و معمولا نیز صنایع پتروشیمی از این حوزه جهت تامین آب بهره می‌برند نیاز است که این صنایع به سمت خودکفایی در جهت تامین آب مورد نیاز خود بروند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید کریم حسینی، در مراسم رونمایی از پروژه آب شیرین کن در سواحل خلیج فارس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه توسط یک شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه ما با کمبود منابع آبی به خصوص در حوزه رودخانه کارون روبه‌رو هستیم و معمولا نیز صنایع پتروشیمی از این حوزه جهت تامین آب  بهره می‌برند، نیاز است که این صنایع به سمت خودکفایی در جهت تامین آب مورد نیاز خود بروند.

 

وی اضافه کرد: در فصولی از سال میزان دبی آب بسیار کاهش می‌یابد و با توجه به مصارف خانگی و کشاورزی و همچنین شدت مصرف آب در پتروشیمی‌ها این صنایع ناچار هستند با استفاده از فناوری‌های نوین از آب دریا که در کنار دست آنها است، استفاده کنند.

 

حسینی، اضافه کرد: ما هم در مجلس به جد این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا آبی که در کارون وجود دارد برای مصرف آب شرب و کشاورزی باقی بماند و صنایع پتروشیمی از آب شیرین کن‌ها جهت استفاده خود بهره ببرند.

 

وی تصریح کرد: البته نیاز هست که در وزارتخانه‌های نیرو و نفت تمهیداتی در این جهت اندیشیده و مسائل پیش رو برطرف شود تا هرچه سریع‌تر از این طرح دانش بنیان در پتروشیمی‌ها استفاده شود.

 

کد خبر 1243654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha