تحصیل ۳۷۰ دانشجوی خارجی در گیلان

نجفی از تحصیل ۳۷۰ دانشجوی خارجی در گیلان خبرداد و گفت: ارتباط و همکاری بین دانشگاه‌ها به‌ویژه در راه‌اندازی رشته‌های بین‌رشته‌ای بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فرید نجفی امروز ( یکشنبه، ۱۱ دی ) در نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اتعقاد تفاهم نامه همکاری برای جذب دانشجویان خارجی و روابط بین المللی نیز با حائز اهمیت دانستن ارتباط بین دانشگاه‌ها، اظهار کرد: ارتباط و همکاری بین دانشگاه‌ها به‌ویژه در راه‌اندازی رشته‌های بین‌رشته‌ای بسیار مؤثر است.



رییس دانشگاه گیلان پسماند را یکی از ابر چالش‌های گیلان دانست و افزود: با راه‌اندازی رشته‌هایی به نام مدیریت پسماند و تلفیق چندین رشته در یک رشته می‌توان معضلات استان همانند پسماند را علمی و منطقی حل کرد.



رئیس دانشگاه گیلان، برگزاری نشست‌های تخصصی توسط دو دانشگاه را جهت آشنایی با ظرفیت‌های علمی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان مثمر ثمر دانست.



نجفی خاطرنشان‌کرد: ۳۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.


گفتنی است، در این نشست تعدادی از معاونین، مدیران و کارشناسان دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، استعداد و نقاط اشتراک یکدیگر جهت هم‌افزایی نظام آموزش عالی در استان مواردی را مطرح کردند.


در پایان تفاهم‌نامه پنج ماده‌ای پنج‌ساله بین دو دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد اهداف بالادستی آموزش عالی کشور و پرورش نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی و استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی، منابع و امکانات مالی و تجهیزاتی و همچنین به‌منظور افزایش همکاری‌های دوجانبه در راستای تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل و پذیرش، اسکان و انجام امور کنسولی دانشجویان بین‌الملل فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاه گیلان منعقد شده است.

کد خبر 1243701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha