تقویت اربعین باعث استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود

طالبی با تاکید بر اینکه تقویت اربعین، باعث استحکام نظام های اسلامی و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود، گفت: وظیفه قانونی، شرعی و عرفی همه ماست که از این اجتماع حمایت کنیم و شرایط را قوت ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز دوشنبه (۱۲ دی) در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) استان، ضمن عرض تهنيت و تسلیت سالروز شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سليمانی، اظهارکرد: ما در میهن عزیزمان به لطف پروردگار، نعمت های بیشمار و بی نظیری داریم که از بزرگترین آنها، نعمت امامت و ولایت است. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این اعتقادات ما به قرآن، ائمه اطهار، آموزه های دینی و شریعت روز به روز راسخ تر می شود. 

 

وی، حضور در پیاده روی عظیم اربعین را از جمله باورهای ارزشمند خواند و گفت: پیاده روی اربعين از رویدادهای عظیم و مهم بین المللی است که نه تنها در ایران، عراق و در بین شیعیان بلکه در تمام دنیا مورد اقبال قرار گرفته است. 

 

 

طالبی تأکید کرد: تمام مردم دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان به این رویداد عظیم تاریخی اقبال و اعتقاد دارند و در این اجتماع بزرگ شرکت می کنند. 

 

 

وی متذکر شد: با توجه به اتحادی که در موضوع اربعین و عتبات عالیات، حول محور امامت به وقوع می پیوندد، دشمن به دنبال این است که این رویداد بزرگ را به نوعی تحت الشعاع تبلیغات سوء خود قرار دهد و کمرنگ کند. 

 

 

وی با تاکید بر اینکه این اجتماع عظیم مردم در عتبات، بهترین جهاد تبيين است، تأکید کرد: این وظیفه قانونی، شرعی و عرفی همه ماست که از این اجتماع حمایت کنیم و شرایط را قوت ببخشیم. 

 

طالبی افزود: تقویت اربعین، باعث استحکام نظام های اسلامی و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. 

 

وی تصریح کرد: با شکل گیری ستاد اربعین در مرکز و ستادهای استانی و کمیته های ذيل آن، همه دلسوزانه در انجام تکالیف خود در راستای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم پیاده روی اربعین اهتمام می ورزند. 

 

به گفته وی؛ همه تلاش ها به جهت بهره مندی از ظرفیت وجودی ائمه اطهار و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است. 

 

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر برگزاری مرتب و بی وقفه کمیته های ذیل ستاد، گفت: بر عملکرد کمیته ها در راستای تحقق مصوبات نظارت شود. 

 

طالبی با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر ارزیابی اقدامات ستاد اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: احصاء نقاط ضعف و قوت به ما در رفع مشکلات سال گذشته کمک می کند. 

 

وی رفع نقاط ضعف را از تکالیف کمیته های ذیل ستاد برشمرد. 

 


شایان ذکر است؛ موضوع پیگیری تسهیلات ارزان قیمت، تأمین سوخت ترمیمی، ارائه خدمات فرهنگی ویژه و... از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

 

 

 

 

کد خبر 1243849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha