مجموعه فرهنگی هنری امام علی (ع) یزد، پروژه ای میلیاردی که همچنان خاک می خورد

مجموعه فرهنگی هنری امام علی(ع) پروژه ای است که به دلیل قرار نگرفتن در اولویت اعتباری، همچنان میلیاردها تومان سرمایه آن خاک می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مجموعه نیمه تمام فرهنگی و هنری امام علی(ع) که چندین سال است به دلیل فعالیت یک فاز آن یعنی کتابخانه امام علی(ع) به همین نام نیز معروف است در زمینی به مساحت 7400 مترمربع با زیربنای 10 هزار و 500 مترمربع قرار دارد و پارکینگ، گالری نمایشگاهی، سالن آمفی تئاتر، سالن‌های چندمنظوره، لابی‌های بزرگ و قابل توجه به عنوان فضای نمایشگاهی و همچنین بوفه‌ برای عرضه محصولات فرهنگی به عنوان بخش‌های مختلف آن در نظر گرفته شده است.

این طرح که پس از 12 سال هنوز به اتمام نرسیده است قرار بود پس از تکمیل، به منظور کمبودهای فرهنگی، نمایشگاهی، آموزشی و فعالیت‌های هنری یزد را رفع کند و مورد بهره‌برداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برسد.

پروژه فرهنگی و هنری امام علی(ع) در سال 85 از سوی مشاوران شاخص کشوری مطالعه و طراحی شد و عملاً از خردادماه سال 86 عملیات اجرایی آن برای تحویل در بازه‌ای دو ساله تحویل پیمانکار شد اما به دلیل عدم تامین اعتبار مناسب، به موقع آماده بهره‌برداری نشد.

در حالی که این طرح 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اواخر سال 91 به دلیل نبود اعتبار متوقف شد .

گفته می شود در سفرهای مختلف روسای جمهور، وزرا و مسئولان در خصوص تکمیل آن دستورالعمل هایی ارائه شده اما به دلیل این که به عنوان اولویت های عمرانی استان در نظر گرفته نشده اعتباری به آن اختصاص پیدا نمی کند.

اما مسئولان استانی تا چه زمانی می خواهند این پروژه میلیاردی را به حال خود رها کنند و همچنان این زیرساخت ها روز به روز فرسوده تر شوند.

دور اول سفر رئیس جمهور به استان یزد دارای اعتباراتی بود که متاسفانه باز هم به این پروژه اعتباری تخصیص پیدا نکرد اما امید است که دور دوم سفر رئیس جمهور که 23 دیماه به استان یزد است مجددا این پیگیری ها صورت گیرد و به عنوان یکی از پروژه های نیمه تمامی که میلیاردها برای آن هزینه شده در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1243900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha