ولایتمداری و اخلاص  عمل،  شاخصه های اصلی مکتب حاج قاسم

مدرس و پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: ولایتمداری و اخلاص در عمل از شاخصه های اصلی مکتب حاج قاسم است.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از جمله رهروان صدیق مکتب خمینی کبیر است که به تعبیر خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، خودش به یک مکتب برای ملت ما تبدیل شد و امروز بر همه حق طلبان و دوستداران حاج قاسم لازم است که مؤلفه ها و شاخصه های مکتب شهید سلیمانی را شناخته و در تبیین آن برای جامعه بشریت بکوشند.

 

مدرس و پژوهشگر فضای مجازی افزود: شهادت حاج قاسم در سیزدهم دی ماه سال 98 حقیقتاً به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا تبدیل شد و دشمنان باید بدانند که دلباختگان این مکتب تقاص خون مطهر حاج قاسم را خواهند گرفت.

 

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب دی ماه سال 98، درباره شهید سلیمانی تأکید کردند: "به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم" و این کلام و رهنمود ولی فقیه برای همه ما سرشار از نکات درس آموز بسیاری است.

 

این کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: وقتی ما از مکتب حاج قاسم صحبت می کنیم باید به خطوط اصلی روش و منش ایشان، همچنین بایدها و نبایدها ، مسئولیت ها و تکلیف ها از نگاه شهید سلیمانی به خوبی توجه کرده و بر اساس کلام و سیره و سبک زندگی این شهید والامقام، شاخصه ها و مؤلفه های مکتب حاج قاسم را برای جامعه بشری به درستی تبیین کنیم.

 

وی همچنین تصریح کرد: یکی از اصلی ترین مؤلفه ها در مکتب حاج قاسم، اخلاص ایشان است و این که کار را باید برای رضای خدا انجام داد و ایشان به حق این گونه بود و این اخلاص باعث شد خدای متعال نیز به کار ایشان برکت خاصی بدهد و این گونه چه در زمان حیات و چه در زمان شهادت و بعد از آن، به شهید سلیمانی عزت و اعتبار و منزلت بخشید.

 

وی خاطرنشان کرد: از دیگر شاخصه های مکتب حاج قاسم، ولایتمداری ایشان است چه آن که ایشان در مسیر تبعیت از ولی فقیه و عمل به رهنمودهای حضرت آقا، سر از پا نمی شناخت و نه در بیان و گفتار که حقیقتاً در مقام عمل ، ولایتمداری خویش را نشان داد و به دنیا این مساله را به اثبات رساند.

 

حجت الاسلام بهرامیان گفت: نکته مهمی که در تعریف مفهوم مکتب وجود دارد این است که از منظر نگاه استاد شهید مرتضی مطهری ، مکتب به معنای یک تئوری کلی، یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم است که هدف اصلی آن در نهایت باید کمال انسان و تامین سعادت همگانی باشد، ضمن آن که می بایست خطوط اصلی و روش ها، بایدها و نبایدها، خوب ها و بدها، هدف ها و وسیله ها، نیازها و دردها و درمان ها، مسئولیت ها و تکلیف ها در آن مشخص شده باشد. از این حیث نیز اگر به مکتب حاج قاسم بنگریم به بسیاری از مؤلفه ها دست می یابیم که برای امروز و هر روز جامعه ما می تواند بسیار الهام بخش و درس آموز باشد.

کد خبر 1243902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha