برگزاری کلاس های دفاع شخصی ویژه  بانوان مسلمان در مسجد «آرورا»

برگزاری کلاس های دفاع شخصی ایده‌ای است که متولیان مسجد در مرکز اسلامی «آرورا» واقع در « کلرادو» آمریکا ارائه داده اند تا زنان مسلمان بتوانند فنون دفاع از خود در جامعه را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، برگزاری کلاس های دفاع شخصی ایده‌ای است که متولیان مسجد در مرکز اسلامی «آرورا» واقع در « کلرادو» آمریکا ارائه داده اند.

 

هدف از ارائه این طرح به وجود آوردن فضایی برای زنان است تا بتوانند در برابر احساسات ضد اسلامی، تهدید علیه زنان و به طور کلی جرایم ناشی از نفرت احساس قدرت کنند.

 

حدود دوازده بانوی مسلمان محجبه در این کلاس شرکت کرده اند تا فنون دفاع شخصی را برای دفاع از خود در جامعه بیاموزند.

 

«زیتونه گیشو» یکی از بانوانی که در این کلاس شرکت کرده است، در این باره می گوید: من واقعا از همه چیزهایی که مربی به ما داده و دانشی که در اختیار ما قرار داده است، قدردانی می کنم.

 

علاوه بر آموزش ارائه شده توسط «اونیکس جیو جیتسو» مربی این کلاس، شرکت کنندگان همچنین از سخنان افسران پلیس آرورا از جمله یک افسر مسلمان در مورد نکاتی برای محافظت از خود در موقعیت های مخاطره آمیز بهره‌مند شدند.

 

افسر عبدالسیدی در سخنان خود برای بانوان کلاس دفاع شخصی گفت: ما باید برای تامین امنیت خود و اطرافیان‌مان از یک سری مسائل آگاه باشیم.

 

وی افزود: در این کلاس ها  ما به زنان مسلمان یاد می دهیم که در وهله اول برای امنیت خود تلاش کنند و اگر امکان داشت به دیگرانی هم که هدف برخی حملات قرار می گیرند،کمک کنند.

 

دو افسر همچنین به زنان نکات ایمنی عمومی مانند قفل نگه داشتن اتومبیل، عدم مشاهده اشیاء قیمتی و آگاهی از اطراف را ارائه کردند.

 

«هیره شیخ»، عضو هیئت مدیره مسجد «آرورا»که در این کلاس شرکت کرده است نیز در این باره گفت: من قطعا تغییری را در طول سال‌ها احساس کرده‌ام و حالا احساس می‌کنم خودآگاه‌تر هستم.

 

در سال 2020 بیش از 70 هزار مسلمان در «کلرادو» زندگی می کردند. «آرورا» که به عنوان متنوع ترین شهر ایالت «کلرادو» شناخته می شود، چندین مسجد و جوامع مسلمان را در خود جای داده است.

 

به دلیل نگرانی در مورد اسلام هراسی، بسیاری از زنان در این شهر مأموریت خود را برای توانمندسازی زنان مسلمان برای دفاع از خود در برابر تروریسم و ​​آزار و اذیت ضد مسلمانان در خیابان و محل کار انجام می دهند.

 

این کلاس‌ها به رفع نیاز مهم زنان مسلمان که ممکن است در فضای سیاسی و اجتماعی کنونی احساس آسیب‌پذیری کنند، کمک می‌کند.

 

مسلمانان در سراسر کشور آمریکا در سال‌های اخیر موارد بسیار زیادی از اسلام‌هراسی را گزارش کرده‌اند.

 

در ماه آوریل، شورای روابط آمریکایی-اسلامی گزارشی منتشر کرد که در آن به افزایش 28 درصدی جنایات ناشی از نفرت و حوادث با انگیزه های اسلام هراسانه علیه مسلمانان در سال 2021 اشاره کرد.

کد خبر 1243984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha