مردان انقلابی مانند سردار سلیمانی تصمیمات منطقه و دنیا را تغییر می دهند

حجت الاسلام خطیب با بیان اینکه سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب و ولایت است، گفت: مردان انقلابی مانند سردار سلیمانی تصمیمات منطقه و دنیا را تغییر می دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی با اشاره به سه رویداد 9 دی، شهادت سردار سلیمانی و روز میثاق با ولایت گفت: نزدیکی این سه مناسبت شاید گویای این باشد که انقلاب ما با حضور مردم و رهبری و رهبری های برخاسته از مکتب امام (ره) آغاز شد و با دشمنی هایی که میثاق مردم در 9 دی آن را ناکام گذاشت، تداوم یافت.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه شهید سلیمانی امروز از مرزها فراتر رفته است، افزود: مکتب سلیمانی در مقابل نظام سلطه شکل گرفت و توانست قوت، قدرت و جهانی سازی را که مکتب استکبار به دنبال آن بود با شکست مواجه کند و راه را برای تمدن بزرگ اسلامی و حضور انقلاب در سطح منطقه فراهم کند.

 

حجت الاسلام خطیب ادامه داد: روزی که دشمن تصمیم گرفت حاکمیت خود را با سرکوب ملت ها و ارعاب و زور با ایجاد ائتلاف به اهداف خود برسد، همواره با شکست تمام نقشه های خود مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه نقشه های استکبار در به محاصره درآوردن نظام اسلامی و براندازی آن با شکست مواجه شده است، گفت: حضور محور مقاومت و گسترش آن با حضور مردانی چون شهید سلیمانی همواره این نقشه ها را با شکست مواجه کرد. مکتب سلیمانی برخاسته از عقلانیت، مقاومت و معنویت است. امروز چهره سردار سلیمانی به عنوان چهره ماندگار و اثرگذار توانسته است در نظام اسلامی معادلات بین المللی و قدرت سلطه جهانی را با تغییرات اساسی مواجه کند.

 

وی گفت: سردار سلیمانی تربیت شده اسلام و امامین انقلاب و قهرمان ملت است. شجاعت، درایت، هوشمندی، فداکاری، نوع دوستی و اخلاص از ویژگی های سردار سلیمانی است. وی در جهاد فی سبیل الله در معرض شهادت بود و از دشمن پروا نداشت و با تدبیر و شجاعت در میدان انقلاب در جهاد نظامی حماسه های زیادی را آفرید و سرنوشت انسان ها را در نظم جهانی تغییر داد.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: سردار سلیمانی با الزامات جدید دشمن و تحمیل سلطه مقابله کرد و معادلات آنها را با محوریت انقلاب و مقاومت به چالش کشید تا هر که بخواهد در دنیا تصمیمی بگیرد و در منطقه اقدامی کند، نسبت به انقلاب نگاه و نظر دیگری داشته باشد و نتواند محور مقاومت و یاران سلیمانی را در منطقه و جهان نادیده بگیرد و بداند که آنها هستند که تصمیمات راهبردی دنیا را تعریف می کنند.

 

وزیر اطلاعات یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی چهارچوب مرزهای ایران عزیز و قوی را درهم نوردیده است. حزب الله، انصارالله، زینبیون، حیدریون، فاطمیون به زودی شاهد آثار پررنگ و موثر این مقاومت و این حماسه در سرزمین فلسطین به شکل انفجاری و شگفت انگیز خواهیم بود. امروز ادعای از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی که با حمایت تمام چهره های استکباری طراحی شده بود در ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی با شکست مواجه شد و این مقاومت است که موجب این شکست شده است. امروز آنها به ناامنی های روزانه در کشور خود اعتراف می کنند.

 

وی گفت: امروز در صحنه سیاسی شاهد ائتلاف های شکننده شکل گرفته در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی در داخل و بیرون هستیم که موجبات بی ثباتی آنها را فراهم کرده است. رژیمی که هر لحظه تصمیم می گرفت اقدام نظامی علیه لبنان و غزه انجام دهد، امروز رسما فرماندهان آن از هرگونه اقدام نظامی که به نحوی شامل انقلاب و مقاومت شود و مرزهای آنها را مورد توجه قرار بدهد، حذر می کنند. این سرمایه ماندگار حماسه های سرداری است که با شهادت اش هر روز در مکتب نظامی دنیا اقدامات و حماسه هایش ماندگار و درس آموز است که در محور تصمیم گیری باید به آنها توجه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد محور مقاومت گسترش یافته است و امیدواریم روزی شاهد حضور محور مقاومت در اروپا و آفریقا باشیم. مکتبی که سلیمانی آن را پایه گذاری کرد و گسترش داد، مقاومتی که سلیمانی آن را به تعبیر رهبر انقلاب حفظ، رشد و احیا نمود.

 

حجت الاسلام خطیب با بیان اینکه نظم جدیدی در دنیا گسترده شده است، افزود: این نظم در مقابل سلطه استکبار قرار دارد، روزی قدرت شرق و غرب در دنیا مطرح بود و ادعای پیروزی داشتند اما امروز اقتدار و مقاومت در برابر نظامی که ادعای پیروزی بر تمام قدرت ها را داشت، قرار دارد و اینکه هر تصمیمی در دنیا منوط به در نظر گرفتن انقلاب و مقاومت است.

 

وی با بیان اینکه تنها انقلاب و مقاومت می توانند غول پوشالی استکبار را با شکست مواجه کنند و آنها را مجبور به عقب نشینی کنند، گفت: آمریکایی ها با ائتلاف های مختلف تمام تلاش خود را به کار بردند تا بتوانند در عراق اهداف خود را پیاده کنند اما امروز انقلاب و محور مقاومت راهبرد اساسی آنها را تغییر داد.

 

وی ادامه داد: آنچه در فضای مجازی و رسانه ای دنیا شکل می گیرد، غولی از درون آمریکا است اما قدرتی به ظاهر از نظر عده و عده کمتر در مقابل آنها قرار گرفته است و آن مقاومت و انقلاب اسلامی است که توانسته چنین غول پوشالی را به عقب نشینی وادار کند.

 

وی گفت: امروز ایران به عنوان تهدید علمی و عملی در فرهنگ اطلاعات آمریکا وجود دارد. آمریکا در کنار چین و روسیه به ایران به عنوان تهدید علیه منافع خود تاکید می کند. امروز شاهدیم مردان انقلاب همچون سردار سلیمانی می توانند سرنوشت تصمیمات منطقه و دنیا را تغییر دهند.

 

وی یادآور شد: روزی لبنان قدرت سخن گفتن در مقابل رژیم صهیونیستی را نداشت اما امروز خط مرزی و دریایی برای آنها تعریف می کند و در تصمیماتی که تا چندی قبل در دریای مدیترانه نظام آمریکا و اذناب و رژیم صهیونیستی نقش مسلطی را ایفا می کردند، امروز حزب الله لبنان به عنوان اصلی ترین محور مقاومت در حال نفوذ به آن نقطه دریاست و نقش راهبردی در این زمینه ایفا می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم رییس موساد و وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در انگلیس رسما ادعا می کنند که محور مقاومت و انقلاب دست به اقدامات و نفوذ زده است و طرح این نفوذ تا فرانسه رسیده است و به برکت مقاومت آرام آرام حاکمیت سلطه برچیده شده است.

 

وی گفت: سیاست آنها هیچ گاه مقابله و مهار ایران نبوده بلکه آنها تنها به دنبال براندازی ایران هستند و در اغتشاشات فضای جدیدی ساختند که خودشان باور کردند انقلاب جدیدی شکل گرفته است. اگر در اغتشاشات با شکست مواجه شدند آنها را به مهار و هزینه سازی علیه ایران تعبیر می کنند. امروز جریان فکری سردار سلیمانی برگرفته از فرهنگ عاشورا و امامین انقلاب است که همواره تربیت این افراد در دفاع از نظام اسلامی و تاثیرگذاری آن در منطقه نقش موثری داشته است.

 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: تمامی تربیت شدگان در مکتب انقلاب کسانی هستند که در عمل با تمام وجود و جسم شان به ولایت و رهبری اعتقاد دارند و اعتقادات آنها همواره با عمل صالح آنها را به کمال می رساند و سردار سلیمانی نمونه ای از تربیت شدگان در مکتب انقلاب است.

 

وی گفت: مکتب سلیمانی مبتنی بر مقاومت، معنویت و متکی بر فکر و اندیشه ولایی و انقلابی است و ارزشی است که مبتنی بر پایه اسلام و ایجاد انگیزه مردمی برای مبارزه مداوم با سلطه استکباری است.

 

 

 

 

کد خبر 1244065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha