تامین آب شهرستان مهر در طرح «خط محرم» در اولویت جهادگران است

در طرح «خط محرم» که با طول ۷۶۳ كیلومتر آب شرب و بهداشتی جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر در پنج استان جنوبی كشور را تامین می ‌كند، تامین آب شهرستان مهر نیز در اولویت جهادگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، شهرستان مهر به عنوان دروازه ورودی استان فارس به خلیج فارس از مناطق هدف جهادگران و گروه های جهادی است و جوانان جهادگر برای آبرسانی به روستاهای این منطقه تلاش کرده اند تا مشکل آب  25 روستا حل شود.

آب و هوای شهرستان مهر شبیه مناطق بیابانی و گرم و خشک است اما با این وجود این برخورداری این شهرستان از هزاران هکتار اراضی وسیع کشاورزی که بیش ‌ترین آنها در بخش‌های اسیر و گله دار قرار دارد یکی از قطب های کشاورزی در جنوب استان فارس محسوب می شود.

شرایط این شهرستان موجب شده تامین آب به خصوص آب شرب از اهمیت خاصی برخوردار باشد و طرح «خط محرم» از طرح های مهمی است که رفع کمبود آب شرب در مناطق جنوبی فارس را انجام می دهد و ماموریت آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس را دارد که از سد «كوثر»، حد فاصل كهگیلویه و بویراحمد و خوزستان آغاز می شود و از بزرگترین طرح ‌های آبرسانی كشور است که با طول 763 كیلومتر آب شرب و بهداشتی جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر در پنج استان جنوبی كشور را تامین می ‌كند.

گروه های جهادی و بسیجی با توجه به اهمیت موضوع برای کمک رسانی به اهالی این منطقه وارد عمل شده اند و  با بهره گیری از طرح «خط محرم»، آبرسانی هشت روستای منطقه از جمله خوزی، حاجی آباد، نورآباد، صادره، بردکوهیه، میرملکی، خالده و چاه شرف را بهبود دهند و 18 کیلومتر اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع در حال انجام توسط این گروه های جهادی است که تا کنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جهادگران برای رفع مشکل آب 17 روستا در منطقه «اسیر» شهرستان مهر در سال جاری در تلاش هستند و سه مخزن در مناطق «سرگاه»، «اسیر» و «بهرستان» احداث کرده اند که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

تامین آب و سایر زیرساخت ها در این منطقه در تبدیل شهرستان مهر به نگین اقتصادی و گردشگری استان نقش موثری دارد زیرا آب، مهمترین مسئله توسعه ‌ای روستاهاست.

 

کد خبر 1244086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha