بیمه روستایی از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می کند

شعبانی گفت: بیمه روستایی دارای مزیتی برای روستانشینان اعم از بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال و جهت جلوگیری از مهاجرت به شهر می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، یزدان شعبانی ظهر امروز(دوشنبه، 12دی) در نشست با فرماندار ماسال در فرمانداری ماسال اظهار کرد: بیمه روستایی دارای مزیتی برای روستانشینان اعم از بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال و ساکنین روستا با پرداخت حق عضویت سالانه ۶۰۰ هزار تومن است که به جهت جلوگیری از مهاجرت به شهر است.

 

مدیرعامل صندوق توسعه بیمه روستایی و عشایری گیلان یکی دیگر از مزیت های بیمه روستایی را پرداخت خسارت در بحران‌ها و حوادث های غیر مترقبه برشمرد که می‌تواند کمکی برای آسیب دیدگان باشد.

 

وی، همکاری خانه های بهداشت، جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها به جهت ترغیب روستانشینان برای بیمه روستایی را ضروری دانست.

 

شعبانی با باین اینکه شهرستان ماسال یکی از شهرستانهای متمدن وبا فرهنگ است تصریح کرد: حرمت یک روستایی به مانند حرمت خانه خداست و باید هرچه در توان داریم کرامت یک روستایی را حفظ و به درآمد و معیشت آنها کمک کنیم.

 

مدیرعامل صندوق توسعه بیمه روستایی و عشایری گیلان خاطرنشان کرد: نجیب ترین قشر جامعه روستائیان هستند و با تولیدات دامی و کشاورزی به اقتصاد خرد و کلان کشور کمک می کنند.

 

وی اظهار کرد: کارگزاران بیمه صندوق توسعه روستایی در شهرستان ماسال، دهیاری طاسکوه در بخش مرکزی و شرکت تعاونی دهیاران بخش شاندرمن و نیز شرکت توسعه عمران در شهرستان هستند که روستائیان با مراجعه به این مراکز می‌توانند مراحل بیمه روستایی خود را انجام دهند.

 

* لزوم استفاده از فضای مجازی در تشریح بیمه روستایی

در ادامه حامد گیل چالانی با بیان اینکه بیمه روستایی می‌تواند کمک شایانی به مردم شهرستان و روستاییان داشته باشد افزود: شهرستان ماسال از مردمان فهیم و متمدن برخوردار است و بخش زیادی از این مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

 

 وی با اشاره به استقبال خوب مردم در یک برهه از زمان از بیمه روستایی بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و نیز فعال کردن کارگزاران در دوبخش ماسال و شاندرمن تاکید کرد.

 

 گیل چالانی تشکیل کارگروه اصلی در فرمانداری با دبیری شرکت توسعه عمران با برگزاری جلسات و توجیه دهیاران در خصوص اهداف صندوق بیمه روستایی را ضروری دانست و گفت: رصد آمار بیمه شدگان کمک خواهد کرد که چه تعداد از روستاییان بیمه شدند و با استفاده از نهادهای حمایتی در تشریح خدمات بیمه روستایی اقدام کرد.

 

فرماندار ماسال بر لزوم استفاده از فضای مجازی بالاخص رسانه های محلی در تشریح بیمه روستایی تاکید کرد.

 

کد خبر 1244088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha