بزرگداشت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی

به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، امشب و همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم و مسئولان در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، امشب و همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار «سالار آبنوش» معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مردم و مسئولان در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

 

سردار سپهبد قاسم سلیمانی، معروف به «حاج قاسم» فرمانده پیشین سپاه قدس و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا بود. وی در دوران دفاع مقدس، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ از سوی فرمانده کل قوا آیت‌ الله خامنه‌ای، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت و نقش ویژه‌ای در نابودی حکومت داعش در مناطق اشغال شده داشت.


وی یکی از مهم‌ترین افراد دخیل در امنیت کشور ایران بود که با استفاده از نیروی ایمان و شهامت، اهداف نظام جمهوری اسلامی و راهبرد دفاع از مظلوم و آرمان آزادی فلسطین را در گستره‌ای جهانی و با اقتدار تمام دنبال می‌کرد. تبحر و زیرکی وی در اجرای تاکتیک‌های نظامی و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان تا آنجا بود که به وی لقب «ژنرال بی‌سایه» داده بودند.

 

سرانجام سردار سلیمانی در سن ۶۳ سالگی، در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در کشور عراق و در یک عملیات تروریستی توسط آمریکا به شهادت رسید.

کد خبر 1244177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha