دعوت از ۸۰ کشور جهان برای شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

مجیدی مهر از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در بهمن ماه همزمان با مبعث پیامبر(ص) خبر داد و گفت: از ۸۰ کشور جهان برای شرکت در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آمده است.

«حمید مجیدی مهر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در بهمن ماه همزمان با مبعث پیامبر(ص) خبر داد و گفت: از 80 کشور جهان برای شرکت در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آمده است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تغییرات در حوزه فنی این دوره مسابقات بیان کرد: یکی از رویکردهای ما در این دوره از مسابقات این است که شرکت کنندگان برای رسیدن به مرحله فینال باید از سه یا چهار مرحله فنی عبور کنند که این موضوع موجب ارتقای فنی افراد شرکت کننده می شود.

 

مجیدی مهر افزود: یکی دیگر از رویکردهای ما در این دوره از مسابقات بهره مندی از داوران خارجی و چهره های نسبتا جوان است که تاکنون به ایران نیامده اند،زیرا که گردش نسلی در انتخاب داوران در کشورهای مختلف همواره مورد توجه بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات به داوران منتخب  آموزش نیز خواهیم داد تا با  آیین نامه مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی  آشنا شوند، این اقدام برای اولین بار است که در سطح مسابقات بین المللی قرآن اتفاق می افتد و موجب ارتقای کیفیت داوری می شود.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از پیش بینی برنامه های جنبی در سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفتسیزدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی همزمان با برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد.ضمن اینکه مسابقات بخش خواهران نیز با شکوه برگزار خواهد شد.

 

مجیدی مهر با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای برگزاری حضوری مسابقات قرآن کریم مکاتباتی را با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهیم داد، در این زمینه ما تابع سیاستهای نظام هستیم، اگر چنانکه با شیوع و گسترش مجدد بیماری کرونا مواجه شدیم و از طرف ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به ما اعلام شد که ضرورت دارد که مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار شود، ما این موضوع را راهبری خواهیم کرد، اما در حال حاضر بنای ما این است که مسابقات بین المللی قرآن کریم به صورت حضوری برگزار شود.

 

کد خبر 1244183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha