جشنواره «شهادت و حاکمیت» به مناسبت سومین سالروز فرماندهان النصر در بغداد

جشنواره «شهادت و حاکمیت» به مناسبت سومین سالروز فرماندهان النصر در جاده فرودگاه بین المللی بغداد با حضور مسئولان و شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، هزاران عراقی شب گذشته(دوشنبه 12 دی 1401)در جاده فرودگاه بین المللی بغداد جایی شهادت « سردار سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» رخ داد، به مناسبت سومین سالروز شهادت فرماندهان النصر  گردهم جمع شدند.

 

جشنواره «شهادت و حاکمیت» در مکان ترور فرماندهان النصر که به مکانی مقدس تبدیل شده است، با حضور مسئولان و شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی و فرهنگی تا نیمه شب ادامه داشت.

مهرجان "الشهادة والسيادة".. "الحشد الشعبي" بتجذّره يردّ على جريمة اغتيال سليماني والمهندس

فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی عراق در این جشنواره گفت: حاج قاسم سلیمانی از جایگاه والایی در میان مردم برخوردار است. دشمنان براین باور بودند که با ترور و ربودن اراده ملت‌ها را می شکنند، اما ناامید شدند.

 

الفیاض افزود: ترور سلیمانی و المهندس توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا طراحی شده بود. زمان زیادی نمانده است که او را در زباله‌دادن تاریخ ببینیم.

 

وی ادامه داد: حشد شعبی با تحکیم و استواری خود تاکنون به ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس پاسخ داده است. مرحله پساآزادی و پسا توطئه که برای ملت می خواستند، آغاز می شود.

 

الفیاض تاکید کرد: نیروهای حشد شعبی کشور را در برابر همه شرارت‌ها محافظت کرده و ایثار و جانفشانی کرده است و متعهد می شود که از قانون اساسی محافظت کند.

وی همچنین بر لزوم ترسیم نقشه راه برای حشد شعبی تاکید کرد و گفت: ما قدرت نظامی هستیم و از نهادهای قانونی محافظت می کنیم.

 

رئیس حشد شعبی گفت: حشد شعبی از رویکرد سیاسی دور است، اما برای دفاع از قانون با برادرنمان به منظور آگاهی سیاسی همکاری خواهیم کرد. ما باید آگاه باشیم تا دربرابر دشمن مقاومت کنیم.

 

از سوی دیگر، ابوصادق العکیلی، فرمانده تیپ43 در نیروهای حشد شعبی خواستار تکمیل پرونده حقوقی در محافل بین المللی به منظور محاکمه عاملان ترور فرماندهان النصر شد.

 

وی افزود: نیروهای حشد الشعبی شامل همه اقشار مردم عراق است و تمایل به ساخت عراق دارند. این نیروها با نیروهای امنیتی به تعقیب بقایای عناصر تروریستی داعش را ادامه خواهند داد

.

کد خبر 1244236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha