حاج قاسم علمدار مقابله با توطئه آمریکایی برای ساختن اسرائیل های جدید شد

آیت الله مروی گفت: وقتی رهبری با عمق نگری، نقشه آمریکایی ها را برای ساختن چندین اسرائیل از درون مسلمانان رو کرد و فرمودند این خطر متوجه همه مسلمانان است نباید صورت بگیرد؛ حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت حیات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد مروی، سه شنبه (۱۳ دی ماه) در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گردهمایی "رهروان خدمت و مقاومت" با حضور کاروان خدام آستان قدس رضوی و خادمیاران استان در مصلی امام علی علیه السلام از شهید سلیمانی به عنوان‌ مجاهد انقلابی یاد کرد و گفت: حضور در این مجالس، حداقل دِینی است که نسبت به آن بزرگوار داریم.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ادب و انسانیت اقتضا می کند نسبت به کسانی که حقی بر گردن ما دارند، ادای دین کنیم گرچه با حضور ما در این محافل ادای دین به معنی واقعی کلمه محقق نمی شود اما حداقلی از ادب و تواضع در برابر زحمات و تلاش ها و مجاهدت های یک انسان بزرگ و شریف است.

 

وی یکی از ویژگی هایی که در زیارت معصومین  و برخی تالی تلوها به آن تصریح شده را ویژگی" نصح" دانست و ادامه داد: یکی از امتیازها و فضیلت هایی که برای معصومین قائل می شویم نصح و نصیحت است و باعث عشق ورزی مردم به ایشان می شود.

 

آیت الله مروی افزود: اولیای الهی با همه وجود و ظرفیت خود برای هدایت ما تلاش می کنند در حدی که خدا به پیامبر فرمود" لعلک باخع نفسک الا یکونوا  مومنین" و این یکی از ویژگی های اولیای الهی است و حاج قاسم هم از درون برای مردم و انقلاب و رهبری می جوشید و برای جلب نظر نبود بلکه عین حقیقت بود و می بینید که خیلی آرام و معمولی صحبت می کرد اما به دل می نشیند.

 

وی ادامه داد: او از موضع نصح با دشمنان می جنگید و آنان را به درک واصل می کرد تا شر اشرار را از روی زمین برکند اما برای همان ها هم دلش می سوخت که گمراه شدند همانگونه که پیامبر هم برای کفار دل می سوزاند و در وصف "سردار دلها" حقیقتاً او با همه وجود به رهبری و مردم عشق می ورزید و کارهای بزرگی کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنان می خواستند چند اسرائیل بسازند  این بار نه از یهود که از مسلمین بسازند که اسراییل از جنس مسلمانان خطرناک تر از اسرائیل یهود برای انسانیت است زیرا در اینجا خود مسلمین به جان هم می افتند و یکدیگر را می کشند.

 

وی با بیان اینکه دشمن نقشه خاورمیانه جدید را از 50 سال قبل در دانشکده های خود کشیده و در مراکز خود شیاطین را جمع کرده بودند؛ افزود: داعش خونخوار را به جان مردم انداختند و منطقه را به آشوب کشیدند اما با ژرف بینی رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و عمق نگری ایشان این نقشه رو شد و فرمودند این خطر متوجه همه مسلمانان نباید صورت بگیرد و اینجا حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت حیات داد.

 

آیت الله مروی خاطرنشان کرد: نقشه بسیار پلید و شیطانی که قارون های نفهم منطقه با آن همراهی می کردند اولین قربانی خودشان بودند و آنقدر درگیر دنیا بودند که خداوند آنها  را از درک حقایق محروم کرد اما رهبری این خطر را درک و احساس کرد و مرد میدان شد و لبیک گفت و خدا هم کمک و تایید کرد و توانست با اخلاص و تحلیل درست از وقایع منطقه با ذهن جوال و فعال کار را پیش ببرد.

 

وی با تاکید بر اینکه خصوصیات او را باید تبلیغ و ترویج کرد؛ گفت: حاج قاسم اهل خط کشی و جناح بندی نبود؛ خط او خط اسلام و انقلاب و رهبری بود و او مدیون هیچ دسته و گروه و جناحی نبود که اگر بود حاج قاسم نمی شد؛ او آزاد و بنده خدا بود و وامدار هیچکس نبود؛ از بیان حقایق هیچ هراسی به دل راه نمی داد لذا وقتی عده ای در داخل از باب عدم درک و تحلیل درست مسائل درباره حضور در سوریه به او نیش زبان زده و می نوشتند، این تحلیل های غلط ذره ای در اراده حاج قاسم اثر نگذاشت زیرا در مکتب پیامبر رشد کرده بود.

 

آیت الله مروی یادآور شد: حاج قاسم به کسانی که فریب خوردند اهانت نمی کرد بلکه دلش می سوخت و با الفاظ خاصی آنها را رنگ و رد نمی کرد و می گفت اینها دختران و پسران ما هستند و این سیره پیامبر است و حاج قاسم در مکتب این بزرگان پرورش یافته و به حد توان و وسع خود به وظیفه عمل و خوشه هایی را از این خرمن چیده و اینگونه بزرگ و عزتمند شده است.

 

وی به نقل از نماینده ولی فقیه در استان کرمان که حاج قاسم هنگام انتصاب وی به امامت جمعه کرمان توصیه کرد"سیاه ها را خاکستری و خاکستری ها را سفید کن و با همه مردم رفت و آمد کن..." افزود: مکتب حاج قاسم دلسوزی و جوشش بود و خود را به آب و اتش زد تا مردم و جوانان را هدایت کند.
 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر همه ما این روحیه را داشتیم دشمن در این دو سه ماه نمی توانست آشوب در کشور به پا کند و عده ای جوان مسلمان را چنان تحت تاثیر قرار بدهد که حاضر بشوند جوان بسیجی را با چاقو بکشد؛ البته این افراد کم هستند و باید آنها را دریابیم و آغوشمان را برایشان باز کنیم و حرفشان را بشنویم و پاسخ بدهیم و معطرشان کنیم و چقدر این نگاه حاج قاسم زیباست و همین ها او را ماندگار و سردار دلها کرده است.

 

 

 

کد خبر 1244245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha