مسقف کردن خیمه‌گاه حسینی در کربلا + عکس

بخش پروژه‌های راهبردی وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) از ادامه کار در پروژه مسقف کردن فضای باز خیمه گاه حسینی (مخیم حسینی) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، مهندس«مصطفی جعفر الوهاب» ناظر پروژه خیمه‌گاه حسینی گفت: کارکنان بخش پروژه‌های راهبردی وابسته به آستان مقدس حسینی(ع) فعالیت خود را برای پروژه مسقف کردن فضای باز خیمه‌گاه حسینی که مساحت یکهزار و 200 متر مربع است، ادامه می دهند.

الوهاب افزود: مسقف کردن فضای باز خیمه‌گاه حسینی با استفاده سازه‌های آهنی و بتنی انجام شد. این پروژه شامل ساخت پنج خیمه کوچک به ابعاد 10 در 5 متر و یک خیمه بزرگ به ابعاد 12 در 10 متر است.

وی ادامه داد: این خیمه‌ها با کاشی کربلایی (GRP) عادی و رگه‌دار و مزین به کتیبه‌های اسلامی و آیات قرآن خواهد بود. همچنین کارهای برق رسانی و مکانیکی و تجهیز آنها با سیستم خنک کننده پیشرفته و ترانسفورماتورها انجام شده است.

 

ناظر این پروژه گفت: به نمای بیرونی و جانبی خیمه‌گاه حسینی به ارتفاع سه متر اضافه شده است. همچنین دو گنبد نمادین برای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)  تخریب شد تا ارتفاع یک و نیم متری به این دو گنبد اضافه شود.

خیمه‌گاه(مخیم) از زیارتگاه‌های شیعیان در کربلاست که در محل برپایی خیمه‌های امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا بنا شده است. بنای نخستین آن به قرن دهم قمری برمی گردد. این مکان در جنوب غربی حرم و 250 متری صحن قرار دارد.

کد خبر 1244321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha