توسعه بازار حلال از سوی برندهای جدید در کانادا

کنفدراسیون صادرکنندگان «فیلکسپورت» اعلام کرد: برندهای جدید در حال گسترش در بازار کانادا درصدد هستند تا تقاضای رو به رشد برای محصولات حلال نه تنها از سوی مسلمانان بلکه از سوی کسانی که به دنبال محصولات سالم و ایمن هستند، را برآورده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « businessmirror»، به گفته کنفدراسیون صادرکنندگان «فیلکسپورت»، برندهای جدید در حال گسترش در بازار کانادا درصدد هستند تا تقاضای رو به رشد برای محصولات حلال نه تنها از سوی مسلمانان بلکه از سوی کسانی که به دنبال محصولات سالم و ایمن هستند را برآورده کنند.

 

«فیلکسپورت» در بیانیه ای که اخیرا منتشر کرد به نقل از «ناصر دیب»، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی «اکسپو هات» کانادا، گفت که تقاضای کانادا برای محصولات حلال در حال افزایش است. با موفقیت روزافزون فست فود حلال بین المللی، زنجیره های بزرگ بیشتری باید تشکیل شوند و عرضه های حلال خود را در کانادا گسترش دهند.

 

دیب در یک کنفرانس ملی حلال گفت:در سال‌های اخیر صنعت حلال شاهد رشد قابل توجهی در کانادا بوده است که توسط برندهای داخلی و بین‌المللی هدایت می‌شود.

 

وی تصریح کرد که هزینه غذای حلال در سال 2019 حدود 2 میلیارد دلار برآورد شده است و بازار به دلیل افزایش تقاضا برای غذای حلال در میان مسلمانان کانادا، آماده رشد است.

 

دیب گفت که جمعیت فعلی مسلمانان کانادا حدود یک میلیون و 900 هزار نفر است که سالانه تقریبا 15 درصد افزایش می یابد و پیش بینی می شود تا سال 2030 با هجوم مهاجران به ویژه از کشورهای مسلمان این تعداد به 3 میلیون نفر برسد.

 

وی تصریح کرد که امروزه برخی از فروشگاه‌های محلی، فروش حلال را تا 80 درصد افزایش داده اند.

 

دیب گفت که کانادا همچنین صادرکننده متوسط ​​گوشت و مرغ حلال به سازمان همکاری اسلامی است.

 

مدیر اجرایی «اکسپو هات» کانادا با استناد به تحقیقات انجام شده در زمینه صنعت حلال گفت که درآمدهای صادراتی در حال افزایش است و با توجه به کیفیت محصولات کانادایی، مطمئناً فرصت صادراتی برای بخش حلال آنها وجود دارد.

 

او گفت که بیش از 1400 محصول حلال گواهی شده را می توان در کانادا یافت و محصولات بیشتری به صورت سالانه به بازار معرفی می شوند.

کد خبر 1244362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha