مشکل اصلی اسلام؛ صهیونیسم جهانی است/  صهیونیسم به دنبال تسلط بر جهان

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به ابعاد تفکر صهیونیسم در مقابله با اسلام گفت: مشکل اصلی اسلام، صهیونیسم جهانی است که تلاش می کند در میان گروه مسلمانان، یهودیان و مسیحیان برای خود پیروانی را جذب کند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: صهیونیسم جنبش سیاسیِ طرفدار بازگشت یهودیان به سرزمین فلسطین و ایجاد کشور اسرائیل است. این جنبش در اواخر قرن نوزدهم توسط تئودور هرتسل بنیان نهاده شد و توانست با همکاری قدرت‌های جهانی، در سال ۱۹۴۸م کشور اسرائیل را تأسیس کند. صهیونیست‌ها با وجود این‌که حدود ۵درصد از زمین‌های فلسطینیان را خریده بودند، در زمان اعلام موجودیت ۷۷ درصد از اراضی فلسطین را به تصرف خود درآوردند. علما و مراجع تقلید شیعه در دوران‌های مختلف علیه صهیونیسم و اشغال فلسطین موضع گرفته‌اند.

 

تئودور هرتسل در سال ۱۸۹۵ میلادی در کتاب «دولت یهودی»، ایده تأسیس یک کشور مخصوص یهودیان را مطرح و در سال ۱۸۹۷ میلادی اندیشمندان و ثروتمندان یهودی را در شهر بال سوئیس گرد هم جمع کرد و از آن‌ها خواست از ایده صهیونیسم حمایت کنند. آرتور جیمز بالفور به عنوان وزیر امور خارجه بریتانیا در نوامبر ۱۹۱۷م نامه‌ای نوشت و در آن برای یهودیان داشتن یک وطن ملی در فلسطین را به رسمیت شناخت. این نامه خطاب به ادموند روچیلد  نوشته شده بود. انگلستان براساس بیانیه بالفور موافقت خود را بر تأسیس یک حکومت مستقل یهودی در خاک فلسطین اعلام نمود. این اعلامیه اولین گام عملی برای تشکیل رژیم صهیونیستی بود.

 

هرتسل هدف کنگره را گذاشتن سنگ بنای میهن یهود اعلام کرد. این کنفرانس، زمینه فکری پیدایش یک دولت یهودی را فراهم کرد. پس از کنفرانس ۱۸۹۷ میلادی تا سال ۱۹۰۵ میلادی پنج کنفرانس صهیونیسم یهودی دیگر برگزار شد. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام دکتر محمد حسین طاهری آکردی، کارشناس ارشد ادیان و دانشیار گروه ادیان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم که از شاگردان آیات نوری همدانی، سبحانی، آملی لاریجانی در فقه و همچنین از شاگردان آیت الله مصباح نیز است به شرح زیر ارایه می شود.

تفکر صهیونیسم به دنبال چیست؟ مبنای تفکر آن چیست؟

 

مبنای این تفکر همان ظهور منجی آخرالزمانی است. یهود در تلمود که همان سنت یهودیت است، مفصلا در مورد ظهور موعود صحبت کرده است. آنان معتقدند در آخرالزمان موعود ظهور می کند همان گونه که موسی آمد، ماشیح می آید و ما را به فلسطین می برد و در آنجا دولت عدل الهی را تشکیل می دهد و تمام آنچه را که در مورد دولت حضرت مهدی (عج) معتقد هستیم، یهود برای دولت ماشیحانی آنها را قایل است. شبیه آنچه که مسیحیان درباره ظهور مجدد عیسی مسیح میگویند، اکنون تشکیل دولت یهودی در فلسطین در اخرالزمان مبنای تفکر صهیونیسم است.

 

آیا اسلام با تفکر صهیونیسم در تعارض است؟

 

از نظر اعتقادی خیر، اما از نظر سیاسی بله. یعنی ما با تفکر صهیونیسم دینی در یهودیت که منتظر ظهور ماشیح هست مشکلی نداریم. ما با صهیونیسم سیاسی در یهودیت که تحت تاثیر صهیونیسم مسیحی است و توسط تئودور هرتزل وارد یهودیت شده مشکل داریم. صهیونیسم نیز اعتقادی است که منتظر ظهور یک موعود الهی است که اورشلیم را مرکز حکومت آن معرفی می کند و ما با این موضوع مشکل نداریم.

 

اسلام با کدام صهیونیسم مشکل دارد؟

صهیونیسم سیاسی مسیحی با اسلام مشکل دارد که اکنون دنیا را اداره می کند و حزب جمهوری خواه آمریکا نماینده این تفکر در دنیا است که معتقدند قبل از ظهور مسیح جنگ آرماگدون رخ می دهد و مسجد الاقصی خراب شده و جای آن معبد سلیمان ساخته می شود که یهودیت این کار را انجام می دهد و قبل از آن باید دولت یهود تشکیل شود، به همین منظور باید ابتدا یهودیان در عالم پراکنده شوند تا بعد به فلسطین بروند و سپس دولت یهودی تاسیس کنند و معبد سلیمان جای مسجد الاقصی ساخته شود  که بعد از آن، جنگ آرماگدون رخ می دهد و با کشته شدن دو سوم از مردم جهان، مسیح دوباره ظهور می کند تا انسان ها را نجات دهد یعنی همان گونه که مسیح بار اول آمد و امپراطوری روم و دولت یهود و معبد وجود داشت، دوباره باید این سه رکن احیا شوند؛ به همین دلیل آنها اتحادیه اروپا را احیا کردند و دولت یهودی را نیز ساختند و آمدند که معبد به جای مسجد بسازند که در این زمان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام (ره) روز قدس را اعلام کردند و مسلمانان نسبت به این امر حساس شدند و این موضوع عملی نشد.

 

 

تفاوت صهیونیسم یهودی و صهیونیسم مسیحی چیست؟

 

فرق آن این است که یهودیان معتقدند باید ماشیح ظهور کند و ما را به فلسطین ببرد و دولت یهودی را بعد از آن تشکیل دهیم اما مسیحیان معتقدند دولت را عیسی مسیح می سازد و باید یهودیان قبل از آن دولت یهودی خود را تشکیل دهند و پس از آن جنگ آرماگدون رخ داده و دولت الهی و ملکوت خدا تشکیل شود، یعنی یهودیان باید قربانی مسیح شوند.

 

بر این اساس یهودیان ابتدا از این نظریه استقبال نکردند و معتقد بودند که ما حق نداریم دولت تشکیل دهیم و معتقدیم دولت را ماشیح باید تشکیل دهد و برخی یهودیان با اعتقادات ضد اسراییلی (یهودیان سنتی) معتقدند که تشکیل دولت در فلسطین قبل از ظهور ماشیح، در یهودیت حرام است اما بعدها کم کم این اعتقاد توسط هرتزل، وارد یهودیت شد و در قرن 20 آرام آرام یهودیان را از مسلمانان جدا کرد و در کنار مسیحیت قرار داد و یهودیان و مسیحیان در یک جبهه علیه اسلام قرار گرفتند، که نام آن همان یهودیان و مسیحیان صهیونیسم است.

 

آیا صهیونیسمی که در دنیا قالب است ربطی به یهودیت و مسیحیت واقعی دارد؟

 

امروز صهیونیسمی که در دنیا قالب است ربطی به یهودیت ندارد بلکه ریشه در مسیحیت پیوریتن پروتستانی دارد زیرا آنها معتقد بودند که باید دنیا را برای بازگشت دوباره حضرت مسیح آماده کنند و البته در این مسیر یهودیان باید به آنها کمک می کردند تا دولتی یهودی را تشکیل دهند و در پی آن مسجدالاقصی خراب و معبد سلیمان بنا شود که البته به همت امام (ره) و پیروزی انقلاب برخی از مسلمانان و مومنان عالم بیدار شدند و اجازه این کار را ندادند.

 

مشکل اصلی اسلام با صهیونیسم چیست؟

 

مشکل اصلی اسلام، صهیونیسم جهانی است که تلاش می کند در میان گروه مسلمانان، یهودیان و مسیحیان برای خود پیروانی را جذب کند. شیوخ خلیج که قایل به تاسیس دولت یهودی در فلسطین هستند، صهیونیسم اسلامی هستند؛ مسلمانانی هستند که این تفکر صهیونیسم را قبول دارند و یهودیانی نیز که با آنها همراه هستند و دولت یهود را تشکیل دادند، آنها نیز صهیونیسم یهودی محسوب می شوند و مسیحیانی که با این گروه همراه هستند، مسیحیان صهیونیسم به شمار می روند که حدودا 10 درصد از مسیحیان جهان را تشکیل می دهند. اسلام، مسیحیت، یهودیت و پیروان آنها با پیروی از تورات و انجیل، قرآن با یکدیگر مشکلی ندارند. این ادیان در طول یکدیگر قرار دارند و اکمال یکدیگر هستند و هر زمان که اسلام قدرت گرفت، مسیحیان و یهودیان به عنوان اقلیت در آرامش زندگی می کردند اما مشکل ما صهیونیسم جهانی است.

 

درباره هدف صهیونیسم و نگاه آن را توضیحاتی بفرمایید؟

صهیونیسمی که در انگلستان به وجود آمد، نگاه دینی داشت اما اکنون صهیونیسم فقط نگاه مادی دارد و هدفش تسلط بر جهان است و البته رقیبی به نام فراماسون ها را دارد که دموکرات های آمریکا نماینده آنها هستند. در هالیوود دو بخش سکس و خشونت به چشم می خورد که سکس از آنِ فراماسونرهاست و خشونت متعلق به اوانجلیسم ها و یا همان صهیونیستهای مسیحی است (همان موعودگراها) که قهرمان های آن راکی، رامبو، بتمن و اسپایدرمن است که در تمام فیلم ها موعودگرایانه روایت می شود و یک تهدید و یک نجات را نشان می دهد و این همان تفکر صهیونیسم مسیحی است که بخشی از هالیوود را نیز در دست گرفته است. بعد از انقلاب اسلامی فراماسونرها و صهیونیسم های جمهوری خواه و دموکرات ها علیه انقلاب اسلامی متحد شدند در حالی که قبل از آن آنها با یکدیگر رقیب و جدا از یکدیگر بودند و اکنون تلاش دارند تمام دنیا را با تبلیغات ضد رسانه ای علیه ما نشان دهند.

 

در مورد مشخصات اسلام امریکایی توضیح بفرمایید؟

 

دلیل این امر آن است که نگاه صهیونیسم اولیه که نگاه خدایی بود، کنار رفته و نگاه مادی جایگزین آن شده است و اکنون اومانیست های عالم، جهان را اداره می کنند. در میان صهیونیسم ها، فراماسون ها، کمونیسم ها، که همه اومانیسم هستند، انقلاب اسلامی در مورد حکومت خدا صحبت می کند، به همین دلیل کسی این موضوع را برنمی تابد و همه علیه آن شده و فعالیت می کنند زیرا معتقدند ما خدا را کنار زدیم تا بشر حکومت کند اما دوباره کسی سخن از خدا می گوید، به همین دلیل انقلاب اسلامی را بر نمی تابند، آنها با هر اسلامی مشکل ندارند، آنها با اسلام عربستان چه مشکلی می توانند داشته باشند؟، مشکلی ندارند، شب و روز نماز بخوان و روزه بگیر تا زمانی که استکبارستیز نشده اید و جهاد را کنار گذاشته اید با شما کاری ندارند، اینکه ما می گوییم آنها با اسلام شیعی، اسلام اهل بیت (ع) و ظلم ستیز مخالف هستند و این همان نکته ای است که امام (ره) می فرمود "اسلام آمریکایی" اسلامی است که جهاد و ولایت ندارد.

 

آنها کم کم تصمیم گرفتند بر روی شیعه نفوذ کنند و در همین جا رهبر انقلاب به "شیعه انگلیسی" اشاره کردند یعنی آنها توانستند برخی از شیعیان را جذب کنند. شیعه انگلیسی یعنی کسانی که تحت تفکر انگلستان اصول شیعه را زیر پا گذاشتند. شیعیانی که با تفکر صهیونیسم و تشکیل دولت یهودی در فلسطین مشکلی ندارند، شیعه ای که ملکه انگلستان را اهل بیت(ع) میداند و معصوم میشمارد یعنی  تغییر در مرجعیت دینی از اهداف انان است. مشکل صهیونیسم این است که با مسیحیتی که ظلم ستیز است اختلاف دارد و با یهودیانی و مسلمانانی هم که ظلم ستیز هستند، اختلاف و مشکل دارد.

 

اکنون رهبر جریان مقاومت، انقلاب اسلامی ایران است. در آمریکای لاتین، ونزوئلا و دیگر کشورهای استکبار ستیز و نیز در میان مسیحیان و یهودیان و مومنانِ ظلم ستیز با ایران هم اعتقاد هستند. امروز ما توانستیم از جبهه های یهودی، مسیحی و مسلمان پیروانی را جذب کنیم زیرا همه ما یک جریان هستیم و معتقدیم خدا باید حکومت کند و دستورات خدا باید در روی زمین پیاده شود و نه دستورات انسان و اومانیست ها. اسلام با یهودیت و مسیحیت و زرتشت مشکلی ندارد، تمام آنها ادیان الهی هستند اما اسلام مدعی است که کمال ادیان الهی است.

 

تعبیر قرآن حزب الله و حزب شیطان است. حزب الله برای جریان مقاومت و حزب الشیطان برا اومانیستها. حزب الله جریان مقاومت و حزب شیطان جریان استکبار است که معتقدند انسان باید حکومت کند و هر جا نام خدا باشد با آن مخالف هستند و فرقی نمی کند که در یهودیت، مسیحیت و یا اسلام عنوان شود. امام (ره) جریان شیعه انقلابی را زنده کرد و شعار مقاومت سر می دهد که پیشروی تمام ادیان است.

 

بر همین اساس قرآن می فرماید "قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ بگو: ای اهل کتاب، بیایید از آن کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی برخی را به جای خدا به ربوبیّت تعظیم نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید: شما گواه باشید که ما تسلیم فرمان خداوندیم. "که این همان جریان مقاومت است و صهیونیسم مسیحی در مقابل اسلام قرار گرفته و شیطان گراها و جریان های الحادی به آن کمک می کنند و همه آنها در بی خدایی و انسان گرایی و لذت گرایی مشترک هستند. اگر بتوانیم جریان مقاومت را جریان غالب کنیم امام زمان (عج) ظهور می کنند و حکومت عدل را تشکیل می دهد.

کد خبر 1244373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha