کربلا میزبان دومین جشنواره فرهنگی بین المللی «کوثر عصمت»

دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) از آمادگی خود برای برگزاری دومین جشنواره فرهنگی بین المللی «کوثرعصمت» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، علی کاظم سلطان، رئیس کمیته مقدماتی جشنواره فرهنگی بین‌المللی «کوثرعصمت»، گفت: کمیته دومین جشنواره بین المللی «کوثرعصمت» برای برگزاری فعالیت های این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) آماده است.

 

وی افزود: از 23 کشور برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده است.

 

سلطان ادامه داد: این جشنواره شامل فعالیت های متعددی است که مهم‌ترین آنها بررسی پژوهش علمی درباره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و مسابقات و شب‌های شعر است.

 

وی گفت: کمیته علمی بیش از 100 مقاله از داخل و خارج از عراق را پذیرفته است. کمیته تخصصی این مسابقه همچنین بیش از 70 قصیده دریافت کرده است.

 

رئیس کمیته مقدماتی جشنواره فرهنگی بین‌المللی «کوثرعصمت» گفت: ما اکنون در مرحله داوری برای نتیجه گیری پژوهش‌های برتر هستیم. این جشنواره همچنین شامل نمایشگاه کتاب و کودک و نمایشگاه هنرهای تجمسمی است.

 

از سوی دیگر، شیخ علی القرعاوی، رئیس کمیته علمی این جشنواره، گفت: این جشنواره در محورهای متعدد برگزار می شود که مهم‌ترین محورها اعتقادی و فکری، فقهی،تاریخی و تربیتی و روحی است.

 

القرعاوی افزود: فعالیت های این جشنواره باشعار« فاطمة الزهراء عليها السلام هدية السماء وكوثر العطاء» است.یک روز به فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه زنان بانظارت کمیته علمی  تخصصی بانوان اختصاص می یابد.

 

آستان مقدس حسینی فعالیت های فرهنگی فراوان و جشنواره های مناسبتی مربوط به اهل بیت(ع) را برگزار می کند، هدف از برگزاری آن پیروی از راه و روش آنها و احیای میراث بزرگ شان است.

کد خبر 1244400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha