استان اصفهان قدمگاه شهدا

استان اصفهان این روزها مثل گذشته و به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها‏، قدمگاه شهدا بود و شهرها هر کدام مزین به لاله های بیدار و خوش بوی وطن بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، بوی عطر شهید و زمزمه یاحسین در زیر لب های مردم نشان از خوبی ها و مهربانی داشت و ایثار و مقاومت را متجلی کرد.

استان اصفهان قدمگاه شهدا و ایثارگران بوده که این دیار همیشه بیدارو حماسه آفرین به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها‏، میزبان لاله ها شد.

 

شهرستان های استان اصفهان امروز هر کدام مهمانانی را میزبان بودند که سردار سلیمانی عاشق رسیدن به این جایگاه یعنی شهادت بود و یاد و خاطره شهید دلها را زنده کردند.

13 شهید گمنام که در بخش های مختلف استان عطر و بوی خاصی را ایجاد کرده و فرصت های زیبای دوستی و محبت را توام با وحدت و ایثار را در بین مردم ایران زنده کرده و آنان را به یاد روزهای حماسه متحد و منسجم ساخت.

خاکسپاری شهدا پس از تشیع پیکر شهدا

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در این خصوص گفت: 13 شهید گمنام که امروز در گروه های مختلف در بین مردم شهرهای استان اصفهان تشیع شدند در نقاط مختلف به خاک سپرده خواهند شد.

به گفته سرهنگ پاسدار محمد رضایی‏ خاکسپاری پس از تشیع در کرمان در کنار مزار شهید سردار سلیمانی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 13 نقطه در سراسر استان اصفهان برای خاکسپاری مشخص شده که این اقدام با تایید سازمان حفظ آثار و پیش بینی های قبلی است.

 

تشیع پیکر شهدا توسط دانش آموزان

یکی از اقدامات ابتکاری که در این روز رقم خورد، تشیع پیکر شهدا توسط دانش آموزان تیرانی بود که هر کدام با شهدا عشق و گفتگو کردند و این فضای دلدادگی منشا بزرگی در تحولات معنوی بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: در جلسه بررسی و ارائه برنامه های این روز، بر ضرورت توجه به نسل جدید و ایفای نقش آنان تاکید شده بود که این اقدام جدید مصوب شد.

 

به گفته علی معینی‏، این پیشنهادر کمیته فرهنگی ستاد استقبال و تشیع شهدا مطرح و مورد بحث قرار گرفت که منجر به نقش آفرینی نسل جدید و ارتباط معنوی آنان با شهید و جلوگیری از تماشاچی بودن شده و تاکنون چنین تجربه ای کمتر دیده می شد.

وی ادامه داد: تشیع پیکر شهدای گمنام ابتدا در مدارس توسط دانش آموزان انجام و سپس با حضور همه اقشار در سطح شهر صورت گرفت.

 

فراگیری عطر بوی لاله ها در شهر

 

آنچه سراسر استان پهناور اصفهان را امروز عطراگین کرده بود، همین موضوع تشیع پیکر شهدا در روز مقاومت و یادآوری خاطرات سردار دلها بود.

همه آمدند تا بیعت دوباره انجام داده و دشمن را نسبت به توطئه علیه نظام ناامید کنند.

کد خبر 1244445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha