جلسه آسیب شناسی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شد

فتحی زاده، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت :اداره کل اوقاف استان در ارزیابی شاخص‌های مهم عملکرد سال گذشته جزو دستگاه‌های برتر بود. بایستی تنگناهای مربوط به شاخصه‌ها را شناسایی کرده و برای بهبود آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،جلسه آسیب شناسی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان با حضور معاونان مدیریت توسعه منابع انسانی و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان به میزبانی اداره کل اوقاف استان برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این نوع جلسات موجب رشد و بالندگی و توسعه دستگاه‌های اجرایی استان و نیروی انسانی این دستگاه‌ها که مهمترین دارایی سازمان‌ها است، شود.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه وقف در دین اسلام، گفت: وقف یک سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی است که پشتوانه اقتصادی اسلام محسوب می‌شود.
وی افزود: سازمان اوقاف یک دستگاه مردم نهاد بر اساس نیت واقفان خیراندیش است که بیش از ۱۰۰ سال پیش در کشور تشکیل یافته تا با خدمتگذاری به مردم از بیش از ۸۰۰ نوع نیات واقفان در حوزه‌های مختلف پاسداری کند.
وی با بیان این‌که نیات واقفان خیراندیش از کمک به نیازمندان گرفته تا کمک به تامین غذای حیوانات و پرندگان در طول فصول سرد سال گسترده است، اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی نظیر توزیع بسته‌های کمک تحصیلی به دانش آموزان محروم، بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، کمک مالی به هیئات‌ مذهبی و ... در دستورکار اداره کل اوقاف استان قرار دارد.
حسینی با اشاره به گستره فعالیت این نهاد در حوزه اشتغال زایی، صنعت و کشاورزی، گفت: یکی از طرح‌های مغفول مانده در سازمان اوقاف بحث مردمی سازی این سازمان با عنوان طرح نصب امین بوده که اکنون این طرح اجرا شده است و نزدیک به ۱۰۰ امین موقوفات در سطح استان نصب شده‌اند. 
دکتر فتحی زاده، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه، اظهار کرد: این جلسه با عنوان ارزیابی عملکرد و چالش‌های دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شده است.
وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلسه‌ای ارتقای سلامت اداری، توسعه خدمات دولت الکترونیک و برنامه‌های پیش رو برای ارتقای رضایتمندی مردم است.
وی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان در ارزیابی شاخص‌های مهم عملکرد سال گذشته جزو دستگاه‌های برتر بود. در جلسه امروز بایستی تنگناهای مربوط به شاخصه‌ها را شناسایی کرده و برای بهبود آن‌ها برنامه ریزی کنیم تا در راستای سند تحول دولت مردمی بتوانیم رویکرد شفاف سازی، ارتقای سلامت اداری و توسعه خدمات دولت الکترونیک در ادارات را اجرا کنیم.
 

کد خبر 1244472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha