تبیین، تنها راه بصیرت آفرینی و روشنگری است

به گفته حجت الاسلام حسینی نسب، قطعا بهترین و مهمترین راه در جنگ شناختی تبیین است چرا که اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصه های مختلف باز خواهد شد.

حجت الاسلام سید عمران حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ و فتنه اخیر هم نقطه اشتراک و هم نقطه افتراق داشت، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ ظاهر اعتراض دو کاندیدای ریاست جمهوری به نتیجه انتخابات بود اما واقعیت، فتنه ای برای براندازی نظام اسلامی با همراهی دشمنان داخلی و خارجی بود و در فتنه اخیر هم زن رمز آشوب بود و هدف مقابله ایران قوی و مستقل با تجزیه ایران بود که در فتنه دو دشمن از ملت با بصیرت شکست خورد.

 

امام جمعه سلطانیه در خصوص تفاوت فتنه ۸۸ و فتنه اخیر نیز گفت: نمی توان گفت که زمینه فتنه در سال ۸۸ سیاسی ولی در فتنه اخیر مسائل فرهنگی است؛ که دشمن با میدان‌داری در فضای مجازی و در یک جنگ شناختی افکار و اذهان عده ای از جوانان را تسلیم خود کرده بود.

 

وی ادامه داد: قطعا بهترین و مهمترین راه در جنگ شناختی تبیین است چرا که اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصه های مختلف باز خواهد شد .

 

امام جمعه سلطانیه با یادآوری اینکه تبیین در همه عرصه ها لازم است، خاطرنشان کرد: حقایق انقلاب، دستاوردهای نظام، توطئه های دشمنان، نقش دشمن در فضای مجازی و ....نیاز به تبیین دارد. لذا مقام معظم رهبری می فرماید: تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

 

وی اضافه کرد: قطعا یکی از بهترین فرصت ها برای بصیرت آفرینی و گفتگو با نسل جدید و پاسخ به شبهات آنان، ۹ دی است چرا که ۹ دی روز بصیرت است. یکی از  راه های بصیرت آفرینی و روشنگری برگزاری تربیون های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و مساجد است که فرصتی ایجاد می شود تا زوایای حوادث اخیر تبیین شود. ولی آنچه مهم است باید مطالب مستدل، مستند و منطقی و بدور از مسائل جزبی و سیاسی و اتهام باشد.

 

حجت الاسلام حسینی نسب با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را یک مکتب می داند و قطعا یک مکتب می تواند برای دیگران یک الگو باشند. تبیین زوایای شخصیتی شهید سلیمانی برای جوانان در ایام شهادت این شهید ضروری است.

 

به گفته وی، حقیقتا شهید سلیمانی خط کشی سیاسی نداشت اما سرباز ولایت و انقلابی و ذوب در انقلاب بود و نسیت ارزش های اسلام و انقلاب غیرت داشت و چتر خود را برای جذب همه فرزندان ایران گسترده بود و همه اینها می تواند برای نسل جدید درس آموز باشد.

کد خبر 1244493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha