عیادت وسرکشی از پیرغلامان حسینی در لرستان

رضایی پور با اشاره به طرح تکریم مداحان و پیرغلامان حسینی در استان، افزود: همرمان با دهه مقاومت از حاج یحیی علوی و حاج خداد زند شیرازی(زندی) عیادت و سرکشی شد.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: همزمان با دهه مقاومت و بصیرت، در راستای تکریم مقام پیرغلامان حسینی (ع)  پیرغلامان لرستانی تکریم شدند.

 

وی افزود: این طرح با هدف نکوداشت سنت حسنه عیادت از بیماران، دلجویی و سرکشی از سالخوردگان، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، و اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان و جمعی از پیرغلامان، مداحان، ذاکران و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) ازدو نفر از مداحان و پیرغلامان حسینی عیادت، سرکشی و دلجویی شد.

 

نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان ادامه داد: این مراسم ها، به صورت جداگانه، در منازل مداح و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) ، حاج یحیی علوی و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، "حاج خداداد زند شیرازی ( زندی) در فضایی معنوی، همراه با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع )، سخنرانی و خاطره گویی، برگزار و با اهدای لوح تقدیر، حمایل خادمی سیدالشهدا (ع)، هدایایی معنوی و هماهنگی اسکان رایگان در یکی از هتل های مشهد مقدس، از مقام این عزیزان، تجلیل به عمل آورده شد.

 

رضایی پور خاطرنشان کرد: عیادت، سرکشی و دلجویی از پیرغلامان حسینی (ع) مداح و پیرغلامان غیر مداح شامل هیئت دار، میاندار، چایی ریز، علم گیر و سایر خادمان اهل بیت (ع)،  با حضور در منازل این عزیزان، به عنوان یک سنت حسنه، از برنامه های فرهنگی، نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان است.

 

وی اذعان داشت:  این طرح در کنار سایر برنامه های فرهنگی و طرح های حمایتی، بیمه ای و پشتیبانی، با همکاری خیرین نیک اندیش و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان و برخی مسولین محلی، اجرایی می شود.

 

حاج یحیی علوی، مداح اهل بیت (ع) و پیر غلام سید الشهدا (ع) که بیش از چهل سال در هیات زنجیر زنی باب الحوائج  موسی بن جعفر (ع) محله اسدآبادی و سایر مجالس مذهبی و جوامع مداحی شهرهای خرم آباد و بروجرد، مداحی نموده که متاسفانه در چندسال اخیر، از بیماری رنج می برد.

 

 

حاج خداداد زندشیرازی(زندی)، مداح اهل بیت (ع) و موسس و خادم هیات زنجیر زنی حضرت قاسم ابن الحسن (ع) محله باغ دختران خرم آباد بوده که به صورت خانوادگی، از  دهه ۱۳۵۰ و سال های ابتدایی انقلاب اسلامی تا کنون با اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در قالب هیات زنجیرزنی حضرت قاسم ابن الحسن ع، اقدام به اقامه عزای سیدالشهدا ع در ماه های محرم و صفر و سایر مناسبت های مذهبی نموده است، منزل وی به عنوان تکیه هیئت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) ، در عصر روز تاسوعای حسینی (ع)، یکی از محل های روشن کردن شمع، در آیین چهل منبر خرم آباد، می باشد، وی با برگزاری جلسات مختلف مذهبی، تا کنون مداحان و ذاکران جوانی را تربیت نموده است.

 

کد خبر 1244527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha