آغاز طرح آموزش های امداد و کمک های اولیه همگانی در روستاهای فارس از شهرستان خنج

درویشی گفت: جمعیت هلال احمر فارس برای بهره مندی بیشتر شهروندان از آموزش های امداد و کمک های اولیه، طرح آموزش همگانی روستاهای استان را از شهرستان خنج آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حسین درویشی، در دیدار با فرماندار خنج از برگزاری و اجرای دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه ویژه تمامی مردم روستاهای شهرستان خنج خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر فارس با اجرای این دوره ها به عنوان نخستین دستگاه امدادی، طرح آموزشی همگانی روستاهای استان فارس را آغاز می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: آموزش همگانی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر است و جمعیت هلال احمر فارس برای بهره مندی بیشتر شهروندان از آموزش های مورد نیاز، طرح آموزش همگانی روستاهای استان را از شهرستان خنج آغاز خواهد کرد.

وی برگزاری این دوره را نقطه عطفی در اعتلای اهداف و وظایف جمعیت هلال احمر دانست و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن آگاهی مردم و تاب‌آوری آنها در برابر مخاطرات طبیعی و سپردن مدیریت و اجرای برنامه ‌ها به مردم بومی است.

درویشی ادامه داد: آموزش امداد و کمک های اوليه، پايه اوليه و بنيادين ساير آموزش های امدادی است و سرفصل های آموزشی این دوره شامل احیای قلبی و ریوی CPR، اسکان اضطراری و چادرزنی، انواع پانسمان و بانداژ، آتل بندی و تثبیت مصدوم و همچنین اصول حمل مصدوم است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بر آموزش تاکید فراوانی شده است، گفت: آموزش هایی که منتهی به نجات جان انسان ها شوند حائز اهمیت هستند و با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر و گستردگی استان فارس، این جمعیت باید در حادثه نقش اول و محوری هم داشته باشد که با اجرای این طرح بزرگ آموزشی، گامی به سویی نهادینه شدن امداد و کمک های اولیه برداشته خواهد شد. 

درویشی اعلام کرد: 114 هزار نفر از آموزش های امداد و کمک های اولیه طی سال گذشته در استان فارس که شامل آموزش کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارتهای پایه داوطلبی و مبتنی برنیاز بوده است، بهره مند شده اند.

 

 

کد خبر 1244577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha